» دسته‌بندی نشده » رژیم صهیونیستی شکست‌های امنیتی داخلی خود را به گردن حزب‌الله انداخت

رژیم صهیونیستی شکست‌های امنیتی داخلی خود را به گردن حزب‌الله انداخت

آذر ۲, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  عملیات استشهادی موفق دو روز پیش در قدس اشغالی و کشته و زخمی شدن پنج صهیونیست، رژیم صهیونیستی را به تکاپو واداشته تا به نوعی شکنندگی حصار امنیتی خود و شکست در مقابله با عملیات‌های مردمی علیه اشغالگری را توجیه کند و آن را به گردن عوامل خارجی بیاندازد.

پایگاه خبری «عرب ۴۸» با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند، ناتوانی و شکست خود را به گردن حزب‌الله لبنان بیندازد و به همین دلیل، پلیس رژیم صهیونیستی تنها یک روز پس از عملیات استشهادی موفق «فادی ابوشخیدم» در  «باب السلسله» یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس مدعی شد که افزایش شدید تلاش‌ها برای قاچاق اسلحه به اسرائیل را رصد کرده است و این امر را به حزب الله لبنان نسبت داد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از پلیس این رژیم ادعا کرد: «حزب‌الله به دنبال مسلح کردن فلسطینی‌ها در اسرائیل است تا برای  یک قیام مردمی احتمالی در شهرکهای عربی واقع در اراضی ۱۹۴۸، مانند قیام ماه می گذشته در حمایت از بیت‌المقدس، الاقصی و نوار غزه و در واکنش به حملات شهرک‌نشینان، آماده شوند».

این کانال به نقل از واحد مرکزی تحقیقات و اطلاعات در منطقه شمالی پلیس اسرائیل(یمار) که مسئول مقابله با «جنایات خطرناک» است  این ادعا را منتشر کرد: «ما با رصد وقایع خشونت‌بار  از زمان عملیات “حارس الاسوار” (عملیات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه) متوجه شدیم که حزب‌الله قصد دارد اسرائیل را  با سلاح های باکیفیت غرق کند».

رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند: «از نظر کمیت، عملیات قاچاق اسلحه از اردن و لبنان به شدت افزایش یافته است و پلیس نیز از افزایش کیفیت این‌ سلاح‌‌ها گزارش می‌دهد».

پلیس رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۴۰ قبضه کلت کمری و ۲۰ قبضه تفنگ از نوع دیگر را کشف و ضبط کرده است، این در حالی است که تخمین می زند سلاح‌های زیادی از طریق قاچاق‌ وارد اراضی اشغالی شده باشد.

در این گزارش ادعا شده است: «تحلیل پلیس اسرائیل از اطلاعات و داده‌های موجود در این چارچوب، نشان می‌دهد که این سلاح‌ها در اختیار سازمانهای جنایتکار در جامعه عربی قرار گرفته است و به نسبت حزب‌الله این سلاح‌ها برای روز مبادا تدارک دیده شده است».

بنا بر این گزارش، این کانال اضافه کرد که حزب الله مشتاقانه منتظر است تا از این سلاح‌ها برای انجام عملیات‌های ویژه در موجی از رویارویی‌های آینده مشابه آن‌چه در جریان خیزش مردمی اخیر در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ رخ داد، استفاده شود.

رئیس شعبه اطلاعات در یگان یمار در منطقه شمالی در گفت‌وگو با این شبکه تلویزیونی صهیونیستی ادعا کرد: «حزب الله مسئول ۹۵ درصد عملیات قاچاق از لبنان است. در گذشته آن‌ها می‌خواستند “کشور” اسرائیل را با قاچاق مواد مخدر برای جوانان و نوجوانان ما مسموم کنند. حزب‌‌الله اکنون استراتژی خود را تغییر داده و قصد دارد تا حد امکان سلاح برای عربهای اسرائیل (اشاره به فلسطینی‌های ساکن در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ ) قاچاق کند».

وی در ادامه ادعاهای خود گفت:«مقامات حزب‌الله می‌دانند که وقتی اوضاع منفجر شود، اعراب اسرائیل سلاح کافی برای استفاده در فعالیت های تروریستی خصمانه خود خواهند داشت».

انتهای پیام/ص




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *