» دسته‌بندی نشده » اتمام حجت دادگستری گیلان با دهیاران/ با صدور تغییر کاربری غیرکارشناسی توسط دهیاران برخورد می‌شود

اتمام حجت دادگستری گیلان با دهیاران/ با صدور تغییر کاربری غیرکارشناسی توسط دهیاران برخورد می‌شود

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد آقایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از اراضی جنگلی جزو مهم‌ترین اولویت‌های دادگستری در کشور است، اظهار کرد: جنگل‌ها جزو منابع طبیعی در گیلان بوده و باید به بهترین نحو از آن حفاظت شود، لذا همواره یکی از برنامه‌های  دادگستری حفاظت از منابع طبیعی و جنگل در کشور است.

وی با اشاره به غیرقانونی بودن هرگونه ساخت‌وساز در جنگل‌های گیلان گفت: بر اساس این قانون  هرگونه ساخت‌وساز در اراضی جنگلی ممنوع است، لیکن هیچ‌گونه مجوز ساخت‌وساز و ارائه خدماتی نظیر آب، برق و گاز در مناطق جنگلی نباید صادر شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تأکید بر لزوم توجه به تغییر کاربری در اراضی کشاورزی افزود: کاربری مراتع گیلان کشاورزی و دامداری بوده  و هرگونه ساخت‌وساز در مناطق جنگلی و تبدیل آن به منطقه گردشگری ممنوع است.

آقایی با هشدار به دهیاران در خصوص عدم صدور مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان تصریح کرد: دهیاران حق صدور مجوز غیر کارشناسی را نداشته و بدون استعلام از ارگان‌های مربوطه با آنان برخورد می‌شود.

وی  از برخورد قاطع با متصرفان زمین‌های ملی خبر داد و گفت: اراضی ملی سرمایه مردم و کشور محسوب شده و با افرادی که این  اراضی را تصرف کرده و به مأموران منابع طبیعی حمله می‌کنند به‌شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×