» آخرین اخبار » گیلان » هوای گیلان آخر هفته تا ۱۲ درجه سرد می‌شود

هوای گیلان آخر هفته تا ۱۲ درجه سرد می‌شود

آذر ۱, ۱۴۰۰ 0۰


محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوای استان گیلان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت امواج کم و بیش ناپایدار در منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان برای روزهای پایانی هفته افزود: شرایط جوی تا عصر چهارشنبه برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و روند افزایش نسبی دما مهیا است اما به تدریج از عصر چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و شمالی شدن جریانات، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، کاهش نسبی دما؛ در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد گاها شدید و برای ارتفاعات بالادست بارش برف مهیا است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان  خبر داد و گفت: این هشدار در پی نفوذ توده هوای بارشی و سرد و همراه با وزش باد در استان گیلان صادر شده و از اواخر روز چهارشنبه در گیلان شروع و تا روز جمعه نیز ادامه دارد.

دادرس با اشاره به نوع مخاطرات سامانه سرد و بارشی در گیلان بیان کرد: این سامانه بارشی مخاطراتی نظیر بارندگی، وزش باد در بعضی نقاط خیلی شدید، کاهش دما به طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بالادست با بارش برف همراه خواهد بود.

وی همچنین آبگرفتگی، احتمال آسیب به سازه های سست و موقتی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان اب در مسیل ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها را از جمله اثر مخاطرات قابل پیش‌بینی دانست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *