» دسته‌بندی نشده » مبارزه جهاد کشاورزی با هجوم ملخ‌ها به مناطق مرتفع سیاهکل+فیلم

مبارزه جهاد کشاورزی با هجوم ملخ‌ها به مناطق مرتفع سیاهکل+فیلم

اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، آفت ملخ هنگامی است که رفتار ملخ‌ها به حالت طغیانی درآمده و گفته می‌شود علت این امر بالا رفتن میزان بارندگی سالیانه پس از یک دوره خشک‌سالی است.

 

تولیدمثل بسیار بالا و افزایش جمعیت ملخ‌ها نیاز آن‌ها را به یافتن غذا زیاد می‌کند و ازاین‌رو ملخ‌ها ناچار به مهاجرت هستند که این مهاجرت اکنون در بخشی از مناطق گیلان ازجمله در بخش دیلمان و پیرکوه سیاهکل صورت گرفته است به‌گونه‌ای ملخ‌ها به‌صورت دسته‌ای و تجمعی به مراتع و مزارع حمله‌ور می‌شوند و خسارت‌هایی را نیز ممکن است وارد کنند.

آفت ملخ جزو آفات عمومی بوده و مبارزه با آن بر عهده سازمان‌های دولتی است هرچند طی سال‌های اخیر مشارکت‌های مردمی در کنترل و مبارزه با این نوع آفات نیز مسبوق به سابقه است.

 

مناطق دیلمان و پیرکوه در شهرستان سیاهکل هرساله مورد هجوم آفت ملخ قرار می‌گیرد و طبق روال سال‌های قبل پایش و مبارزه با این آفات در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرارگرفته است.

محمد کریمی، مدیر جهاد کشاورزی سیاهکل اعلام کرده که تاکنون یک هزار و ۲۱ هکتار این شهرستان پایش و در سطح ۱۴۸ هکتار نیز با سم‌پاشی، مبارزه شده است.

 

جهادگران شهرستان سیاهکل از حدود یک هفته پیش مبارزه با آفت ملخ را در سطح شهرستان شروع کرده‌اند و در این راستا  ۲۵ اکیپ مشارکت داشته است.

به گفته جهاد کشاورزی سیاهکل ۸۰ لیتر حشره‌کش توسط ۱۶ دستگاه سم‌پاش به اکیپ‌های مبارزه با آفت ملخ در شهرستان تحویل داده‌شده و این پروسه تا از بین بردن کامل ملخ‌ها ادامه دارد.

تاکنون مناطقی ازجمله پنه زمین، پشمستان، پینوند، کمنی، کلاک صحرا، پیر کوه صحرا، یسن، چمچال، جلیسه،‌ ملامحله،‌ میکال،‌ ملومه،‌ قشلاق،‌ دیارجان‌، عاشورآباد‌ ،کلاک،‌ بهارنشین، تله‌سره، پیرکوه‌ و پیشکلیجان آفت کشی انجام شده است.

 

 

‌انتهای پیام/۳۳۸۹/ر


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×