» آخرین اخبار » گیلان » آغاز طرح زمستانی پلیس راه در گیلان

آغاز طرح زمستانی پلیس راه در گیلان

آذر ۱, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/گیلان رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: طرح زمستانی پلیس راه استان همزمان با سراسر کشور با هدف ارائه خدمات مطلوب و کاهش تلفات جاده‌ای در فصل زمستان آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

سرهنگ جاور صفاری امروز در رزمایش طرح زمستانی پلیس استان گیلان که در محل ستاد این فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل برخورداری از مناطق جلگه‌ای و کوهستانی و همچنین سه گردنه مهم مواصلاتی، هر سالانه با فرارسیدن فصل زمستان و افزایش برودت هوا شاهد بارش برف و یخبندان راه‌ها خصوصا در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای استان خواهیم بود.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس در استان همزمان با سراسر کشور، افزود: طرح امداد زمستانی پلیس راه استان با هماهنگی سایر دستگاه‌های مجری این طرح با هدف ‌ارتقای سطح خدمات ‌رسانی، جلوگیری از انسداد معابر، انضباط‌بخشی در عبور و مرور و کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

در ادامه عباس صابر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: با توجه به تجربه غافلگیری دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته اقدامات، پیش‌بینی‌ها و سازماندهی‌های لازم باید به گونه‌ای باشد که تجربه گذشته تکرار نشود.

وی افزود: سازماندهی نیروهای مردمی در ایام بارش برف کمک بسیار زیادی به دستگاه‌های اجرایی می‌کند، جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز برگزار شده و وظایف دستگاه‌ها مشخص است اما آنچه که اهمیت دارد سازماندهی دستگاه‌ها می‌باشد که بتوانند خدمات مطلوبی ارائه دهند.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار ۳۰۰ کیلومتر راه در گیلان داریم که حدود ۸۰ درصد راه‌ها روستایی هستند البته ۱۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه رشت قزوین یکی از راه‌های شریانی و اصلی است که در حوزه راهداری مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ۵۴۲ راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری در این طرح مشارکت می‌کنند، ادامه داد: همچنین ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار، بیش از ۳۰۰ دستگاه راهداری نیز در سطح استان استقرار دارند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×