» دسته‌بندی نشده » اسرائیل و فلسطین؛ اعطای تسهیلات اقتصادی به غزه برای آرام نگه داشتن اوضاع

اسرائیل و فلسطین؛ اعطای تسهیلات اقتصادی به غزه برای آرام نگه داشتن اوضاع

آبان ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت، کابینه ائتلافی دولت رژیم صهیونیستی به سمت اعطای تسهیلات اقتصادی بیشتر به اهالی نوار غزه و کرانه باختری به‌علاوه موافقت با طرح مصر برای توسعه گذرگاه رفح پیش می‌رود.

در این گزارش آمده، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فردی است که اقدام مصر برای تأمین سوخت غزه در مقابل دریافت بخشی از کمک‌های قطر ویژه تأمین حقوق کارمندان غزه هماهنگ کرده و این اقدام در چارچوب تضمین ادامه آتش‌بس و بهبود وضعیت اقتصادی غزه انجام شده است.

هاآرتص افزود، در کابینه ائتلافی دولت رژیم صهیونیستی اکنون بر سر ضرورت ادامه کمک اقتصادی به غزه اجماع وجود دارد و عملا اجازه ورود ده هزار کارگر و تاجر برای ورود به مناطق خط سبز داده شده است.

در ادامه این گزارش آمده، تماس‌هایی برای افزایش صدور تعداد مجوزهای کار برای ساکنان غزه در جریان است و این تغییری در موضع سابق سران شاباک است که پیش‌تر با ورود این کارگران به فلسطین اشغالی از بیم نفوذ افراد وابسته به حماس و دیگر گروه‌ها مخالف بودند.

هاآرتص افزود، به نظر می‌رسد «رونن بار» رئیس جدید شاباک نسبت به سلف خود انعطاف بیشتری دارد. البته شاباک همچنان در حال تدوین راه‌حل‌های امنیتی برای جلوگیری از سوءاستفاده از این تسهیلات از سوی حماس و دیگر گروه‌ها و انجام عملیات یا عضوگیری برای جاسوسی است.

این روزنامه در ادامه نوشت، رژیم صهیونیستی با طرح مصر برای توسعه گذرگاه رفح و افزایش ورود مواد و کالا از طریق آن در مقابل تعهد قاهره به افزایش نظارت بر ورودی‌ها برای جلوگیری از قاچاق سلاح و مواد دارای مصرف دوگانه موافقت خواهد کرد.

هاآرتص درباره مذاکرات تبادل اسرا هم گفت، مذاکرات علیرغم تلاش‌های سازمان اطلاعات مصر تا کنون هیچ پیشرفت واقعی نداشته است.

این روزنامه درباره کرانه باختری هم نوشت، کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بزودی با تسهیلات بیشتر در این منطقه موافقت خواهد کرد زیرا این گزینه بهتری برای برطرف کردن نیازهای اقتصاد رژیم صهیونیستی نسبت به آوردن کارگران خارجی از کشورهای شرق آسیاست.

هاآرتص در پایان اعلام کرد، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است تا زمانیکه حملات در کرانه باختری افزایش نیافته باید محدودیت‌های اعمال شده بر اقتصاد فلسطین را تا حد امکان برداشت.

انتهای پیام/ص




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *