» آخرین اخبار » گیلان » حال باغات گیلان خوب است

حال باغات گیلان خوب است

آبان ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: حال باغات مرکبات گیلان خوب است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از پارسال مرکبات در استان برداشت شود.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا از افزایش تولید مرکبات در گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۹۰ هزار تن از باغات مرکبات گیلان محصول برداشت شد و پیش بینی می‌شود امسال ۱۹۵ هزار تن برداشت شود.

وی با بیان اینکه وضعیت باغات مرکبات گیلان خوب است و شاید بیش از میزان پیش‌بینی شده برداشت محصول در باغات مرکبات را شاهد باشیم، اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته بخشی از مرکبات گیلان برای تامین شب عید کشور نیز ذخیره‌سازی خواهد شد.

پارسافر ادامه داد: ۹۰ درصد ارقام مرکبات باغ‌های گیلان پرتقال از نوع تامسون خونی و محلی، پنج درصد نارنگی و بقیه نیز سایر مرکبات شامل نارنج، گریپ فروت، دارابی، بالنگ و لیمو است.

معاون امور باغی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۲۳۶ هکتار از زمین‌های استان به باغ مرکبات اختصاص دارد و ۲۶ هزار و ۱۰۰ بهره‌بردار در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: بیشترین باغ‌های مرکبات استان گیلان در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود است.

پارسافر به باغداران توصیه کرد بعد از برداشت محصول در زمینه تغذیه باغ‌ها و مبارزه با آفات مرکبات به مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برداشت مرکبات از اواخر آبان در گیلان آغاز می‌شود و تا اواخر بهمن ادامه دارد، گفت: گیلان دو مرکز فرآوری مرکبات با ظرفیت ۵۸ هزار تن دارد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×