» آخرین اخبار » گیلان » ۸ هزار مترمربع به فضای کتابخانه ای گیلان اضافه می شود

۸ هزار مترمربع به فضای کتابخانه ای گیلان اضافه می شود

آبان ۲۸, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، افتتاح کتابخانه مرکزی را موجب افزوده شدن ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه‌های استان دانست و متذکر شد: حدود ۴۰۰ هزار جلد کتاب هم به قفسه کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

پریسا کرمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۰۱ باب کتابخانه عمومی در سطح ۱۷ شهرستان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۸۵ باب کتابخانه نهادی، ۱۵ باب مشارکتی و یک باب مستقل است.

وی با اشاره به دایر بودن ۲۰ کتابخانه عمومی روستایی در گیلان، افزود: در روستاهایی که فاقد کتابخانه هستند طرح هایی همچون کوله کتاب را با هدف ارسال کتاب برای علاقمندان مطالعه اجرا کردیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۶ هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه های عمومی استان وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته ۶۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان بودند که به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم تمدید این عضویت ها، در حال حاضر ۲۰ هزار عضو داریم.

کرمی، از راه اندازی بیش از ۷۵ شبکه اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی و عضویت مجازی بیش از ۷۵ هزار نفر در این شبکه‌ها خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله نشست‌های مجازی کتابخوان، پویش‌های فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره با موضوعات روز، نمایشنامه خوانی، کارگاه‌های سواد رسانه و اجتماعی و مسابقات کتابخوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در شبکه‌های اجتماعی است.

وی برگزاری محافل ادبی، نشست‌های رونمایی کتاب، تجلیل از پیشکسوتان عرصه کتاب، تجلیل از فعالان قرآنی و دانش آموزان برتر، نقد کتاب، دعوت از رزمندگان دفاع مقدس و نیز رونمایی و اجرای طرح‌های ابتکاری برای سهولت دسترسی مردم به کتاب در زمان شیوع کرونا همچون «کتاب دوخان»، «الو کتاب»، «لک لک کتاب» و «بالاکا کتاب» را از دیگر برنامه‌ها دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه رشت چهار کتابخانه دارد، عنوان کرد: کتابخانه مرکزی رشت دارای پیشرفت ۹۵ درصدی است و پیش بینی می‌کنیم که این کتابخانه اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی افتتاح کتابخانه مرکزی را موجب افزوده شدن ۸۰۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه‌های استان دانست و متذکر شد: حدود ۴۰۰ هزار جلد کتاب هم به قفسه کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

کرمی، یکی از اقدامات مهم مجموعه کتابخانه‌های عمومی گیلان را ایجاد سه باب کتابخانه عمومی مادر و کودک دانست و تاکید کرد: این کتابخانه ها در شهرهای صومعه سرا، شفت و بندر انزلی با مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان راه اندازی شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×