» دسته‌بندی نشده » اجرای طرح زراعت چوب در گیلان تکلیفی است

اجرای طرح زراعت چوب در گیلان تکلیفی است

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، میرحامد اختری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید صنوبر در گیلان دارای رونق بسیار خوبی است، اظهار کرد: تولید صنوبر بر یکی از راه‌های کسب درآمد در گیلان بوده و در سال‌های اخیر با رونق خوبی مواجه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در گیلان افزود: طرح زراعت چوب در سه نهالستان بزرگ گیلان آغاز و بر اساس آمار سالانه ۵۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در این سه نهالستان تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، نقش بخش خصوصی در افزایش سرانه تولید صنوبر را بسیار مهم برشمرد و گفت: با توجه به آمارهای به دست آماده ۳۰۰ هزار اصله در نهالستان‌های بخش خصوصی تولید و در تلاشیم این میزان تولید را به یک‌میلیون اصله برسانیم.

 اختری با تأکید بر لزوم توجه به حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی در گیلان بیان کرد: اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برای پایداری اکوسیستم‌ بسیار مهم است، ولی این امر بدون همراهی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و مردم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به مکلف بودن گیلان در اجرای طرح زراعت چوب بر اساس  برنامه ششم توسعه تصریح کرد: قانون توقف بهره‌برداری از جنگل‌های هیرکانی شمال کشور از سال ۹۷ تصویب و گیلان مکلف شد به‌منظور حفاظت از جنگل‌ها و تأمین چوب آلات مورد نیاز صنایع، زراعت چوب را در ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی خود اجرایی کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×