» آخرین اخبار » گیلان » پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی احداث مسکن روستایی در کشور

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی احداث مسکن روستایی در کشور

آبان ۲۶, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اکبر نیکزاد امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت منازل مسکونی روستایی خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات با سود ۵ درصد و اقساط حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد و ضمانت به صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله دارد. 

وی از همراهی بانک‌های عامل تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم پرداخت تسهیلات برای نوسازی منازل مسکونی روستاییان شد و افزود: طبق آمار در سال ۱۳۸۴ فقط هفت درصد مسکن مناطق روستایی نوساز بود و آمار امروز حاکی است که ۵۰ درصد مناطق مسکونی در روستاهای کشور نوسازی شده است. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مناطق روستایی کشور باید نوسازی شوند، گفت: با تداوم این روند در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم‌سازی مناطق مسکونی روستاهای کشور برگزار خواهد شد و در هیچ نقطه‌ای از کشور مناطق مسکونی غیرنوساز نخواهیم داشت. 

نیکزاد در مورد تغییر کاربری در استان‌های شمالی نیز بیان کرد: استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان و مازندران با داشتن اراضی شالیزاری و جنگل‌ها به عنوان مناطق سر سبز برای همه نقاط کشور حائز اهمیت است و بر اساس موازین قانونی این اراضی سرسبز باید حفظ شود. 

وی با تصریح بر اینکه برای حل مشکل مسکن جوانان روستایی بر اساس برنامه‌ریزی راه حل‌های لازم را اجرایی خواهیم کرد، گفت: به هیچ عنوان راضی نیستیم که اراضی کشاورزی، شالیزارها، جنگل‌ها و باغات کشاورزان تغییر کاربری پیدا کند لذا جاهایی که امکان افزایش بافت برای تامین مسکن جوانان وجود داشته باشد برای آنان مسکن احداث می‌شود و در مناطقی که امکان افزایش بافت وجود نداشته باشد برای این روستاها بلندمرتبه‌سازی در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اذعان به این نکته که برای بلندمرتبه‌سازی و حداقل دو طبقه‌سازی، روستاییان با اخذ پروانه دو واحدی برای خود و فرزندانشان از دو وام ۲۰۰ میلیون تومانی بهره خواهند شد، افزود: با این سیاست مشکل مسکن جوانان نیز در مناطق روستایی حل می‌شود. 

با اعتبارات جمعیت دو میلیون و۵۰۰ هزار نفری باید برای چهار تا پنج میلیون نفرخدمت‌رسانی کنیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این آیین با اشاره به نگاه دوراندیش حضرت امام (ره) در تاسیس و ایجاد این نهاد انقلابی اظهار کرد: هر چند تکنولوژی پیشرفت کند با توجه به شرح وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضرورت نقش ارزنده این نهاد انقلابی بیش از پیش ملموس‌تر و ضروریات است. 

عباس صابر با اشاره به حضور بنیاد مسکن در همه عرصه‌ها گفت: اجراء طرح هادی، ساماندهی روستاها برپایه شرح وظایف این نهاد انقلابی، توجه به مناطق کم برخوردار و غیره نشان می‌دهد که بنیاد مسکن به عنوان اولین نهاد انقلابی است که در همه صحنه‌ها حضور پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به شمار جمعیتی بالا در این استان بیان کرد: گیلان را با جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری می‌شناسند و در همه امور تامین و تخصیص اعتبارات این جمعیت مبنای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است در حالی که هر زمانی سرشماری نفوس و مسکن انجام شود قطعاً جمعیت استان گیلان از چهار تا پنج میلیون نفر کمتر نیست. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه با اعتبارات جمعیت دو میلیون و۵۰۰ هزار نفری باید برای چهار تا پنج میلیون نفرخدمت‌رسانی کنیم، گفت: خواستار تخصیص و توزیع اعتبارات برای جمعیت ۵ میلیون نفری در گیلان هستیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری مشکلات را رفع کنیم. 

نیروی انسانی را ارزشمندترین سرمایه هر دستگاه است

مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، نیروی انسانی را ارزشمندترین سرمایه هر دستگاه، نهاد، ارگان و سازمان خواند و اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که نهادی انقلابی و به دستور حضرت امام (ره) بنا نهاده شد و نیروی انسانی بنیاد مسکن با شاخص‌های متدین، متعهد متخصص و جهادی و با کار شبانه‌روزی شناخته شده است لذا باید به صورت جهادی وشبانه روزی به عنوان خدمتگزار مردم کارها انجام شود. 

حامد دائمی جفرودی با اشاره به اولویت کاری در بنیاد مسکن گفت: سیاست‌های بنیاد مسکن شامل تامین مسکن محرومین، مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن از محل انجمن خیرین مسکن‌ساز و مسکن طرح جهادی جهش تولید ملی مسکن یا طرح اقدام ملی مسکن از اهداف و اولویت مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور است که در گیلان هم اجرای این برنامه تداوم خواهد یافت. 

وی بازنگری طرح‌های هادی در روستاها را از اهداف کاری دانست و افزود: این طرح با قوت و قدرت باید دنبال و پیگیری شود لذا همه همکاران، معاونین، کارشناسان مسؤول و مدیران شهرستان‌ها که نوک پیکان هستند باید تلاش کنیم تا خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *