» آخرین اخبار » گیلان » گیلانِ سرد در آستانه آفتابی شدن

گیلانِ سرد در آستانه آفتابی شدن

آبان ۲۵, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه است.

به گفته محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در پی فعالیت سامانه بارشی فعلی شرایط برای کاهش دما، بارندگی، وزش باد، رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها مهیا است.

پیرو اطلاعیه هشداری سطح نارنجی صادر شده سازمان هواشناسی، سامانه بارشی از حدود ساعت سه بامداد امروز وارد استان شد و هم اکنون تقریباً در سراسر استان بارندگی را شاهد هستیم.

به گفته خبرنگاران فارس در سراسر استان، بارندگی و وزش باد در برخی مناطق شدید و یا خیلی شدید بوده است.

در پی بارش های اخیر و همچنین بارش‌هایی که از صبح در استان آغاز شده، هم‌اکنون در اغلب شهرستان‌های استان هوایی بسیار سرد و کاملا زمستانی حاکم است.

هواشناسی گیلان پیشتر از کاهش دمای استان بین پنج تا ۱۲ درجه سلسیوس خبر داده بود.

رودخانه‌های استان نیز در پی تشدید بارش‌ها و حجم آبی که از بارش‌های گذشته در آنها باقی مانده بود، پر آب و در آستانه طغیان قرار دارند.

آنطور که هواشناسی گیلان گزارش داده، میزان بارندگی ۲۴ ساعته اخیر گیلان مربوط به بندر آستارا با ۳۷.۴،  لنگرود با ۲۷.۷ ، لاهیجان ۲۷.۵ ، آستارا ۲۴ ، بالارود سیاهکل ۲۴،  فومن و سراوان با ۲۲ میلیمتر بارش بوده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین اعلام که از چهارشنبه با خروج تدریجی سامانه ناپایدار شرایط برای کاهش ابر، طی روز افزایش دما و طی صبح و شب برای ارتفاعات و دامنه‌ها یخبندان تا پایان هفته مهیا می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *