» آخرین اخبار » گیلان » تشکیل پرونده قضایی برای ترک فعل ها در حوزه محیط زیست نخجیرکلایه

تشکیل پرونده قضایی برای ترک فعل ها در حوزه محیط زیست نخجیرکلایه

آبان ۲۵, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/گیلان معاون دادگستری گیلان، با اشاره به اینکه حسب دستور رئیس کل دادگستری استان برای کسانی که در آلوده کردن محیط زیست نخجیرکلایه نقش داشته و ترک فعل نموده اند پرونده قضایی تشکیل شده است، تصریح کرد: در چارچوب قانونی با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

جان احمد آقایی در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان گیلان و مسئولان قضایی استان از فاضلاب نخجیرکلایه و کارخانه تخریب شده چای فجر لاهیجان، با بیان اینکه در راستای حفظ حقوق شهروندی و مسائل زیست محیطی بازدید میدانی از فاضلاب نخجیرکلایه لاهیجان صورت گرفت، اظهار کرد: نگرانی مردم درخصوص فاضلاب ها و پسماندهایی که سلامت آنان را تهدید می کند به حق بوده و باید برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه حسب دستور رئیس کل دادگستری استان برای کسانی که در آلوده کردن محیط زیست نقش داشته و ترک فعل نموده اند پرونده قضایی تشکیل شده است، تصریح کرد: در چارچوب قانونی با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: در این بازدید آب شرب شهروندان نیز رویت شده و جهت احراز سلامت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت که در صورت آلودگی، متولیان مربوطه مکلف هستند حسب ضرورت آب شهری تصفیه شده و سالم را در اختیار آنان قرار دهند.

آقایی، همچنین به بازدید رئیس کل دادگستری استان گیلان از کارخانه تخریب شده چای فجر لاهیجان اشاره کرد و گفت: این کارخانه سال ها پیش به شرکت سهامی خاص واگذار شد و قرار بود که با حفظ کاربری به فرد دیگری منتقل شود که این وعده محقق نشده و پس از واگذاری، تمام دستگاه های آن به فروش رفته و سوله های آن نیز تخریب شد.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی توسط دادستانی لاهیجان در این مورد تشکیل شده و در حال تکمیل است، یادآور شد: مدیرانی که در روند واگذاری کارخانه اخلال ایجاد کرده و ترک فعل نموده اند بازخواست خواهند شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×