» آخرین اخبار » گیلان » کاهش آمار بستری ها میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را کمتر کرده

کاهش آمار بستری ها میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را کمتر کرده

آبان ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون، گفت: با کم شدن شدت بیماری و کاهش آمار بستری ها، برخی از افراد پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بستری شدن ۵۹ بیمار جدید کرونایی در گیلان طی شبانه روز گذشته، اظهار کرد: ۹ نفر از این بیماران در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

وی تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا را ۲۶۲ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۶۵ بیمار در بخش آی.سی.یو بستری هستند و ۶۰ بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون، گفت: یکی از نکات ضروری برای مهار کامل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس، پرهیز از عادی انگاری است.

مهرابیان گفت: متاسفانه با کم شدن شدت بیماری و کاهش آمار بستری ها، برخی از افراد پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند.

وی افزایش پوشش واکسیناسیون را موجب اطمینان بخشی بیشتر در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای ایجاد ایمنی نسبی در برابر انواع ویروس ها به ویژه ویروس های جهش یافته کرونا حداقل ۸۵ درصد جامعه باید هر دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×