» دسته‌بندی نشده » فنی و حرفه‌ای روند تمدید پروانه مهارت را برای کارگران ساختمانی تصحیح کند

فنی و حرفه‌ای روند تمدید پروانه مهارت را برای کارگران ساختمانی تصحیح کند

اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ 1۰

مهدی خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از عملکرد سازمان  فنی و حرفه‌ای در حوزه  کارگران ساختمانی اظهار کرد: با تغییر مدیریت فنی و حرفه‌ای استان این امید ایجاد شد که مدیریت جوان بتواند مشکلات این سازمان را مرتفع کند چراکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان آموزش و ارتقای سطح کیفی آن با توجه نیاز روز است.

 وی با بیان اینکه چندین سال است که در قالب جلسات مختلف با سازمان طرح‌هایی جهت تحقق ارتقای سطح کیفی کارگران از سوی کانون ارائه‌شده که همگی آن‌ها با کارشکنی‌های مختلف ابتر ماند، گفت: متأسفانه علی‌رغم انتظار  سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان آن چابکی و بروز رسانی لازم نداشته و حضور متداول برخی از مسؤولین در پست‌های مهم موجب شده تمام‌مسیرها جهت پذیرش ایده‌ها و راهکارهای جدید بسته بماند.

عضو هیئت‌مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور با تأکید بر لزوم توجه به رویکردی نو و تنگاتنگ با انجمن‌های صنفی به‌عنوان بازوان اجرایی افزود: توانسته قدم‌های مثبتی را بردارد که ثمرات آن در رشد کیفی و کمی کار کارگران ملموس است.

خجسته با ابراز تأسف از سوءمدیریت دوره‌های گذشته در سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در دوره‌های گذشته افرادی در این سازمان در مناسب حساس ازجمله آموزش و آزمون دارای سمت بودند که باعث به وجود آوردن این شرایط شدند لذا انتظار ما این است که نیروی‌های جوان اعتماد شود و وارد عرصه کار شوند تا با شوق و انرژی بیشتری نسبت به گذشته کار را پیش ببرند.

وی با درخواست از مسؤولان در خصوص جلوگیری از کارشکنی‌ها انحصارطلبی بعضی از مدیران میانی سازمان فنی حرفه‌ای بیان کرد: از مسؤولان امر درخواست دارم تا نسبت به کارشکنی و انحصارطلبی بعضی از مدیران میانی  سازمان و تضییع حقوق کارگران اقدامات لازم را انجام داده و با یک بررسی اجمالی و ساده می‌توان دریافت که همین امر موجب شده عده‌ای نسبت به معرفی کارگران جهت ثبت‌نام در یک آموزشگاه خاص اقدام نمایند.

عضو هیئت‌مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور با اذعان به اینکه بر اساس‌نامه ارسالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید با تشکل متخلف قطع همکاری شود، تصریح کرد: در سال گذشته  از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تخلف یک تشکل محرز شد و بر این اساس اداره کل تعاون، کار استان به‌عنوان متولی امر، مراتب را جهت قطع همکاری با تشکل مزبور به سازمان فنی و حرفه‌ای و دیگر ادارات مکتوب اعلام کرد اما وجود بعضی افراد خاص مانع اجرایی شدن آن شد.

خجسته با انتقاد از درخواست برخی ادارت دریافت هزینه در خصوص تمدید پروانه کسب مهارت برای کارگران افزود: انتظار پرداخت هزینه برای تمدید پروانه مهارت در ایام کرونا که با دغدغه‌های رهبری نسبت به حمایت از کارگران در این شرایط کسادی کار و سختی معیشت ناشی از محدودیت‌های کرونایی منافات دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×