» آخرین اخبار » گیلان » احتمال وقوع سیل مجدد با بی‌توجهی به ساماندهی رودخانه‌ها

احتمال وقوع سیل مجدد با بی‌توجهی به ساماندهی رودخانه‌ها

آبان ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه سرا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان امروز باید میزان خسارت‌های وارد شده به بخش‌های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی شهری و جاده ای، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و روستایی و دیگر خسارت‌های وارد شده به مردم را برآورد و در قالب یک گزارش به مدیریت بحران استان ارائه دهند. 

وی با اشاره به دستور اکید مقام عالی استان نسبت به رسیدگی به حادثه دیدگان ناشی از سیل و رفع مشکلات مردم گفت: باید با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای عادی ساختن اوضاع مناطق سیل زده به ویژه ساماندهی سکونت گاه‌های مردم که به زیر آب رفته، تمام توان خود را به کار گیرد. 

رضا صابر با بیان اینکه تجهیزات و ماشین آلات، قلب تپنده اداره راهداری در هر شهرستان است، تصریح کرد: ماشین آلات و تجهیزات نیاز اساسی هر شهرستان باید در اسرع وقت تامین شود و باید در برنامه مدیران ستادی قبل از اینکه حوادث رخ دهد در شریانهای این اداره تزریق گردد تا ما در کوچکترین باراندگی‌ها با کمبودهای قابل تامل درگیر نباشیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر این مهم که نیاز است تا مسؤولان این شهرستان مطالعات دقیقی در تمام مسیل‌های منتهی به مناطق شهری و در خطر انجام داده و متناسب با سیل‌گاه‌های موجود اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث به انجام رسانند، تصریح کرد: مسیر سیلاب‌ها باید شناسایی و در اسرع وقت کار بازگشایی و هدایت آب‌های سطحی در محدوده‌های پرخطر اطراف شهر انجام شود و نیازمندی‌های این حوزه نیز احصاء شود. 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید براینکه باید در روستای باقلاکش دو کیلومتر دیواره‌سازی رودخانه صورت گیرد در غیراین صورت مجدد با مشکل مواجه می‌شویم، اظهار کرد: در سال ۹۸ بیشترین مناطقی که در حاشیه مناطق سیل‌خیز بودند با لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها مشکلشان مرتفع شد و نیاز است توجه بیشتری به لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها شود. 

سید کاظم دلخوش، نبود و یا کمبود امکانات و تجهیزات زیرساختی برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها را دلیل اصلی مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: تمام مسؤولان باید در جهت جبران این نواقع و رفع عقب ماندگی‌ها تلاش کنند. 

فرماندار صومعه سرا نیز با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان در سیل اخیر با حداقل امکانات جهادی پای کار بودند، اظهار کرد: مشکلات پیش آمده با توجه به دستورات پیشین ستاد بحران در سریع‌ترین زمان ممکن مدیریت شدند و خوشبختانه تبعات بالایی را در سطح شهرستان شاهد نبودیم. 

سیدجلال سید محمدی با بیان اینکه در سیل اخیر ۴۰واحد مسکونی در روستای بهمبر بخش ضیابر و ۲۰ واحد مسکونی در روستای باقلاکش بخش تولمات به زیر آب رفت، گفت: در بخش کشاورزی و تولیدات دامی نیز شاهد خسارت در این مناطق بودیم که کارشناسان مربوطه در حال بررسی آمار دقیق خسارات و ارائه گزارش کامل هستند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *