» آخرین اخبار » گیلان » کاهش مخزن سد سپیدرود و خطر بی‌آبی در رشت

کاهش مخزن سد سپیدرود و خطر بی‌آبی در رشت

آبان ۲۲, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فتح‌اللهی پیش از ظهر امروز  در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به اهمیت موضوع و تشکیل جلسات متعدد  شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در سال گذشته اظهار کرد:  امسال اولویت اول کاری فرمانداری بحث ساماندهی آب کشاورزی است، در تلاش هستیم تا  خروجی این جلسات   منجر به کم شدن دغدغه کشاورزان در تأمین آب در سالی باشد که با کمبود قابل‌ملاحظه‌ آب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه شواهد موجود در مخزن سد سپیدرود نشان از کاهش فراوان حجم آب موجود است، گفت: ۱۶۰ میلیون مکعب حجم فعلی مخزن سد سپیدرود نسبت به مشابه سال گذشته که این ظرفیت ۳۵۰ میلیون مکعب و سال قبل‌تر از آن ۵۰۰ میلیون مکعب بوده کاهش قابل‌توجهی دارد.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه مسئله ساماندهی آب اولویت کاری فرمانداری در سال جاری خواهد بود، افزود: با تمام توان اولویت خود را در کنار بحث اشتغال، بر سر موضوع ساماندهی آب شهرستان و کاهش دغدغه کشاورزان گذاشته تا دغدغه خاطر کشاورزان کاهش پیدا کند.

فتح‌اللهی با اشاره به افزایش اعتبارات آب منطقه‌ای در کمیته برنامه‌ریزی امسال، بیان کرد: اعتبارات آب منطقه‌ای برای ساماندهی آب شهرستان از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سال گذشته به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حدود دو و نیم برابر افزایش پیداکرده است.
انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *