» دسته‌بندی نشده » هشدار برای دامداران و زارعان گیلانی/ تگرگ و صاعقه در راه است

هشدار برای دامداران و زارعان گیلانی/ تگرگ و صاعقه در راه است

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بنا به گفته هواشناسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است و طی این مدت گاهی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر و شب به سبب شکل‌گیری ناپایداری‌های محلی و موقتی، افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق به‌دوراز انتظار نیست.

پیش‌بینی‌های صورت گرفته هواشناسی در سطح زرد مبنی بر این است که از امروز شاهد وقوع رگبار، صاعقه (رعدوبرق)، بارش تگرگ و خیزش گردوغبار در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب استان خواهیم بود.

مدیریت بحران استانداری گیلان با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داده تا زارعان، دامداران، باغداران و عشایر در مکان‌های سرپوشیده قرار بگیرند و توصیه‌های ایمنی برای خودداری از تماس با اشیای فلزی مانند ادوات کشاورزی (برای مصونیت در برابر صاعقه) را رعایت کنند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین بر اساس اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر اینکه به‌تدریج از فردا تا چهارشنبه استان گیلان شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد (بعضی نقاط موقتی شدید)، کاهش نسبی دما (به‌طور متوسط ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان)، احتمال تگرگ وجود خواهد داشت، اعلام آماده‌باش کرده است.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی احتمال آسیب به سازه‌های سست‌بنیان شهری و روستایی، احتمال آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه و احتمال سقوط درختان فرسوده وجود دارد.

همچنین در پی هشدار هواشناسی، اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از فرمانداران و بخشداران سراسر استان خواسته تا تمهیدات لازم را جهت بالا بردن سطح آمادگی‌ها به کار بگیرند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×