» دسته‌بندی نشده » ادعای واشنگتن در کمک به توقف درگیری‌ها در اتیوپی

ادعای واشنگتن در کمک به توقف درگیری‌ها در اتیوپی

آبان ۱۸, ۱۴۰۰ 1۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که واشنگتن معتقد است روزنه کوچکی برای همکاری با اتحادیه آفریقا برای دستیابی به پیشرفت در حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مناقشه در اتیوپی وجود دارد، زیرا فرستاده ویژه آمریکا به آدیس‌آبابا بازگشته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره توضیح داد: «جفری فلتمن فرستاده ویژه ایالات متحده برای شاخ آفریقا، دوشنبه شب با اولوسگون اوباسانجو، رئیس جمهور سابق نیجریه و نماینده اتحادیه آفریقا در منطقه دیدار خواهد کرد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس طی نشست خبری اظهار داشت: «ما بر این باوریم که روزنه کوچکی برای همکاری با نماینده عالی اتحادیه آفریقا در شاخ آفریقا برای ادامه تلاش‌های مشترک جهت حل صلح‌آمیز درگیری در اتیوپی وجود دارد».

فلتمن هفته گذشته به اتیوپی سفر کرد و در آنجا با مقامات اتیوپیایی و منطقه‌ای دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه فلتمن روز دوشنبه از کنیا به اتیوپی بازگشت، گفت: «ما در حال تعامل با طرف‌ها هستیم تا تلاش کنیم آنها را در مسیر توقف خصومت‌ها قرار دهیم، که اولویت ما در حال حاضر و آینده است».

بامداد یکشنبه بود که سفارتخانه‌های آمریکا، دانمارک و ایتالیا در اتیوپی از شهروندان و کارمندان غیر ضروری اماکن دیپلماتیک خواستند که به دلیل درگیری‌های داخلی هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند. (جزئیات بیشتر)

دولت «ابی احمد» نخست وزیر اتیوپی، که کشورش یک سال است درگیر جنگی علیه نیروهای منطقه تیگرای است، وعده داده بود که علی‌رغم درخواست‌های کشورهای آفریقایی، کشورهای غربی و شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس، به جنگ ادامه دهد.

مقامات شهری در پایتخت اتیوپی به ساکنان دارای سلاح گرم دستور دادند تا در این هفته سلاح‌های خود را ثبت کنند تا در صورت حمله به شهر، مواضع دفاعی خود را تقویت کنند. «یوناس زوده» سخنگوی مدیریت شهری آدیس‌آبابا روز شنبه در مصاحبه با یک شبکه دولتی گفت که در پایتخت اتیوپی بیش از ۱۰ هزار سلاح ثبت شده است.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *