» دسته‌بندی نشده » ۹۶۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند

۹۶۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در گیلان در وضعیت بسیار شکننده قرار دارد اظهار کرد: بعد از تعطیلات نوروز روند ابتلا به بیماران کرونایی در این استان رو به رشد رفته و همین امر منجر به ایجاد نگرانی شدید در بین کادر درمانی استان شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۸۰۰ بیمار جدید سرپایی در گیلان گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی گیلان بستری‌شده و تعداد بیمار کرونایی بستری‌شده در مراکز درمانی گیلان به ۹۶۰ نفر رسیده که شرایط جسمانی ۱۱۰ نفر از آنان وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تداوم وضعیت شیوع و همه‌گیری کرونا در گیلان تصریح کرد: روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر در کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند ولی کماکان برخی از مردم این ویروس خطرناک و متاسیون یافته را جدی نگرفته و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر در حال تردد هستند.

حیدرزاده با تأکید بر لزوم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز تجاری افزود: بر اساس آخرین آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن سرپوشیده ۷۳ و فضای باز به زیر ۶۰ درصد رسیده  درحالی‌که این آمار باید به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی با درخواست از مردم در خصوص کاهش دورهمی‌های خانوادگی در ماه مبارک رمضان بیان کرد: همچنان از شهروندان درخواست دارم که از حضور در دورهمی و برگزاری مهمانی‌های خانوادگی در ایام ماه مبارک رمضان جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×