» دسته‌بندی نشده » فعال کردن ۳۰۰ واحد تولیدی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

فعال کردن ۳۰۰ واحد تولیدی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ 1۰

به گزارش خبرگزاری فارس، ارسلان زارع در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال باید از واحدهای تولیدی حمایت بیشتری انجام شود اظهار کرد: بازگشت ۴۵۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید در سال گذشته با همراهی فعالان بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل اقدامی ارزشمند بوده است.

وی از هدف‌گذاری دولت در نیمه نخست سال جدید در خصوص بازگشت ۳۰۰ واحد به چرخه تولید خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان از مهم‌ترین اهداف دولت در گیلان بوده و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، ۶۰۰ واحد تولیدی قابلیت بازگشت به چرخه تولید طی سال جاری را داشته که ۳۰۰ واحد آن در نیمه نخست سال جدید به چرخه تولید یار می‌گردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم همراهی مؤثر بانک‌ها در بازگشت واحدهای تملک شده به چرخه تولید افزود: بانک‌ها نقش مؤثری در بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید داشته و باید در سال جاری ۵۵ واحد دیگر در این حوزه واگذار شود.

زارع یکی از راهکارهای در توسعه صنعت در استان را به‌روزرسانی واحدهای تعطیل و نیمه فعال دانست و بیان کرد: باید در استان به گسترش کلینیک فعال بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در نقاط مختلف توجه شود، لذا به‌جای توسعه اراضی می‌توان با به‌روزرسانی واحدهای تعطیل و نیمه فعال موجود در استان، شاهد رونق تولید و اشتغال بود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به همراهی لازم در خصوص شهرک ۲۵ هکتاری لشت نشاء گفت: یکی از نیازهای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در اختیار داشتن زمینی مناسب است لذا همراهی لازم باید در خصوص شهرک ۲۵ هکتاری لشت نشاء شهرستان رشت توسط دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه در سال گذشته اقدامات اثرگذار خوبی در خصوص تصفیه‌خانه‌های استان صورت گرفته است، افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده انتظار داریم  پروژه‌های نیمه‌تمام رشت و لاهیجان در این حوزه تا هفته دولت سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×