» آخرین اخبار » سیاست » سیاست ایران در منطقه و جهان جنگ‌طلبی نیست

سیاست ایران در منطقه و جهان جنگ‌طلبی نیست

خرداد ۷, ۱۴۰۳ 1۰


علاءالدین بروجردی رئیس سنی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که ملت ایران در غم از دست دادن رییس‌جمهور، وزیر خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی به سوگ نشسته است.

بروجردی گفت: در تصور نبود که این جلسه بدون حضور آیت الله رییسی برگزار شود، اما آنچه مهم است حضور رهبر انقلاب اسلامی است که در ساعات اول حادثه به مردم اطمینان دادتد اختلالی در امور کشور نخواهد شد.

منتخبین ملت ایران نماد وحدت ملی هستند

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم وظیفه خطیری در پیش دارد، اظهار کرد: منتخبین ملت ایران نماد وحدت ملی هستند.

بروجردی با اشاره به اینکه ایران دارای ثروت‌های عظیم خدادای است و بزرگترین داشته‌ها نیرو‌های کارامد هستند، افزود: در آستانه سند چشم‌انداز بیست ساله هستیم.کشورمان در عرصه اقتدار ملی فراتر از سند است، اما در اقتصاد دچار کاستی و نارسایی است. مجلس دوازدهم برای ارتقای اقتصاد خواهد کوشید.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، بیان کرد: اینک در مقطع حساس تمدن سازی هستیم، لذا بدیهی است دشمنان این امر را برنمی‌تابند و به مقابله با ایران می‌پردازند. 

بروجردی گفت: بر خود لازم می‌دانم از نیرو‌های مسلح، امنیتی و انتظامی که برای امنیت کشور تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم. 

وی ادامه داد: عدالت یک اصل اسلامی و فطری انسانهاست و مردم دشورای‌های اقتصادی در تحقق ارمان‌های انقلاب را تحمل می‌کنند، اما عدالت باید حاکم باشد.

باید از شعارزدگی عبور کرد

بروجردی گفت: مبارزه با فساد اصل جدی برای پیشبرد کشور است و باید از شعارزدگی عبور کرد و مبارزه را به سمت ریشه‌های فساد سوق داد. برای جلوگیری از فساد افزون بر مجازات متناسب باید از روش‌های پیشگیرانه استفاده کرد.

او اظهار کرد: اساس سیاست خارجی کشور عزت، حکمت و مصلحت است که اول توجه به کشور‌های همسایه و اسلامی است و رییسی و امیرعبداللهیان در این زمینه خوش درخشیدند.

بروجردی گفت: در تامین نیار‌های کشور همسایگان باید در اولویت باشند. جنبش‌های دانشجویی و مردمی در امریکا و جهان برای دفاع از غزه نشان داد که ملت‌ها چقدر بهم نزدیک هستند، اما دولت‌های عربی به حمایت از جنایات اسراییل ادامه می‌دهند.

او ادامه داد: عملیات وعده صادق که با تدبیر الهی فرمانده کل قوا و رییس شهید شورای امنیت ملی صورت گرفت جایگاه ایران در منطقه ارتقا یافت و کشور‌های منطقه متوجه شدند تنها کشوری که توان مبارزه با امریکا و اسراییل را دارد ایران است.

بروجردی گفت: سیاست ایران در منطقه و جهان جنگ طلبی نیست اگرچه در برابر هرگونه تجاوز با قاطعیت اقدام می‌کند.

او گفت: با بهره گیری از انسجام ملی که به برکت خون شهدای خدمت ایجاد شده این همبستگی حفظ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×