» آخرین اخبار » سیاست » رایزنی‌های گسترده‌ای با اصولگرایان معتدل و اصلا‌ح‌طلبان برای انتخابات داریم

رایزنی‌های گسترده‌ای با اصولگرایان معتدل و اصلا‌ح‌طلبان برای انتخابات داریم

خرداد ۷, ۱۴۰۳ 0۰


جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره فعالیت‌های حزب متبوعش برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه برگزار شد و تصمیمات جلسه مبنی بر این بود که حزب اعتدال و توسعه، مردم را به مشارکت حداکثری در یک فضای باز سیاسی تشویق کند.

وی اظهار کرد: اگر کاندیدای همفکر خود به صورت مستقل از درون حزب و یا به صورت ائتلافی با احزاب دیگر پیدا کنیم وارد عرصه انتخابات خواهیم شد.

هروی بیان کرد: حزب اعتدال و توسعه هنوز به جمع‌بندی نهایی برای معرفی کاندیدا نرسیده و همچنان در حال رایزنی با افراد و احزاب هستیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: درواقع حزب دو شاخصه اساسی را اعلام می‌کند که بر این اساس با طیف‌های مختلف رایزنی می‌کنیم اول اینکه جریان‌های همسو با اعتدالگرایی باشند و دوم اینکه افرادی باشند که امکان رای‌آوری در هشتم تیر را داشته باشند لذا بر این دو شاخصه تاکید داریم و امیدواریم که بتوانیم مسیر نادرستی را که افراد خودشان را معرفی می‌کنند و احزاب از آنها حمایت می‌کنند را تغییر بدهیم، چون رویه درست این است که معرفی کاندیدا‌ها باید از دالان احزاب باشد و تابلوی احزاب باید روشن باشد که افراد را با شاخص‌های خود معرفی کنند و اینکه هر کسی از راه برسد و ثبت‌نام کند مقبول نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه احزاب به‌دلیل نگرانی که از تاییدصلاحیت دارند شاید یک مقداری در لاک سکوت فرو رفتند، اما حزب اعتدال و توسعه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده همچنین فعالیت خود در عرصه دفاتر استانی را توسعه خواهد داد آن هم با نگاهی که بتواند اعتماد عمومی را برخوردار باشد تا با اتکا بر اخلاق سیاسی بتواند شخصی را برای حمایت در انتخابات پیدا کند.

هروی بیان کرد: با افراد درون حزب اعتدال و توسعه صحبت شده و درواقع آنها با توجه به شرایطی که وجود دارد باید تصمیمشان را بگیرند. ما چه در درون حزب و چه در بیرون حزب با افراد دیگر صحبت کردیم و در روز‌های آینده شورای مرکزی حزب تصمیم خواهد گرفت که از میان افرادی که با آنها رایزنی شده کدامیک قابلیت لازم برای رای‌آوری را دارد و همسو با شاخصه‌ها حزب اعتدال و توسعه هستند.

وی افزود: ما رایزنی‌ها را به صورت گسترده با اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان شروع کردیم و جلسات متعددی در روز‌های گذشته داشتیم و با افراد متنوعی صحبت کردیم و شاید بیشتر نگرانی افراد و احزاب بر سر تاییدصلاحیت‌هاست که آن شاخصه بعدی ما است، چون ما بیشتر به‌دنبال کاندیدا‌های همسو و همفکر با خودمان هستیم که بتوانیم چه از درون حزب و چه از بیرون حزب آنها را پیدا کنیم و تمام حزب به صورت یکدست به تایید آن شخص بپردازد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: ما به جای گزینه‌ شانس و اقبال بر روی شاخصه‌های سیاسی خود تاکید داریم. حزب اعتدال و توسعه برای انتخاب فرد نهایی خود با یک عده از بزرگواران و نخبگانی که رای‌آور هستند مذاکرات و رایزنی‌های خود را ادامه خواهد داد و فرد نهایی چه از داخل حزب باشد و چه از بیرون حزب اگر با شاخصه‌های حزب همسو باشد به نتیجه قطعی برای حمایت از او می‌رسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×