» آخرین اخبار » فناوری » گوگل کنیا را با کابل فیبر نوری به استرالیا متصل می‌کند

گوگل کنیا را با کابل فیبر نوری به استرالیا متصل می‌کند

خرداد ۶, ۱۴۰۳ 0۰


گوگل اعلام کرد یک کابل فیبر نوری برای اتصال آفریقا و استرالیا خواهد ساخت. یک سر کابل با نام Umoja (که یک کلمه سواحیلی به معنی «وحدت» است) از کنیا شروع می‌شود و از اوگاندا، رواندا، جمهوری دموکراتیک کنگو، زامبیا، زیمبابوه و آفریقای جنوبی (با نقاط دسترسی برای کشورها) می‌گذرد و پس از آن با عبور از اقیانوس هند به استرالیا منتهی می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، گوگل می‌گوید که این پروژه برای «افزایش اتصال دیجیتال، شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی و تعمیق تاب‌آوری در قاره آفریقا» طراحی شده است. این شرکت می‌گوید که، علاوه بر خود کابل، با دولت کنیا برای تقویت امنیت سایبری، نوآوری مبتنی بر داده، ارتقای مهارت‌های دیجیتال و استقرار مسئولانه و ایمن هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد.
 
اوموجا (Umoja) به کابل زیردریایی خصوصی گوگل به نام اکویانو (Equiano) اضافه می‌شود که از پرتغال تا آفریقای جنوبی (با توقف‌گاه‌هایی در سایر کشورها) کشیده شده است.
 

گوگل می‌گوید که این مسیر جدید برای تقویت تاب‌آوری شبکه در این منطقه، که دارای سابقه «قطعی پرتاثیر» بوده، حیاتی است. به عبارت دیگر، افزونگی بیشتر شبکه باعث می‌شود که قطعی‌ها برای زیرساخت‌های پباندپهن این منطقه کمتر فاجعه‌بار باشند.
 
ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا، در مورد این ابتکار در یک پست وبلاگ گوگل نوشت: «این مسیر جدید فیبر نوری بین‌قاره‌ای به طور قابل توجهی زیرساخت دیجیتال جهانی و منطقه‌ای ما را تقویت خواهد کرد. این ابتکار برای اطمینان حاصل کردن از افزونگی و انعطاف‌پذیری اتصال منطقه ما به سایر نقاط جهان، به ویژه با توجه به اختلالات اخیر ناشی از قطع کابل‌های زیردریایی، حیاتی است. ما، با تقویت پشتوانه دیجیتال‌مان، نه تنها پایایی را بهبود می‌بخشیم، بلکه راه را برای افزایش شمولیت دیجیتال، نوآوری و فرصت‌های اقتصادی برای مردم و مشاغلمان نیز هموار می‌کنیم.»
 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×