» آخرین اخبار » سیاست » دادگاه لاهه فشار قابل توجه‌ای را به نتانیاهو و صهیونیست‌ها وارد می‌کند

دادگاه لاهه فشار قابل توجه‌ای را به نتانیاهو و صهیونیست‌ها وارد می‌کند

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ 2۰


سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل  درباره تغییر رویکرد دولت‌های اروپایی پس از  خیزش دانشگاهیان و اساتید در اروپا و آمریکا علیه سیاست‌های دولت‌هایشان برای حمایت از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این نکته حائز اهمیت است که افکار عمومی در کشور‌های اروپایی یکی از مهمترین مولفه‌های تاثیر گذار در  رفتار مقامات ارشد آن کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس این پیش بینی وجود دارد و حتی دیده شده است که به عنوان مثال  در فرانسه  برخی از اظهار نظر‌های مکرون و برخی دیگر از مقامات این کشور با عملکرد و نظرات آمریکایی‌ها تفاوت‌های محدودی دارد و این تفاوت رویکرد‌ها هم به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن مقامات کشور‌های اروپایی در مقابل افکار عمومی است.

وی اظهار کرد: فرانسوی‌ها نزدیک انتخابات هستند احتمال تاثیرگذاری افکار عمومی دانشجویان و نخبگان روی بعضی از عملکرد‌ها و رویکرد‌های موقت دولت‌های آنها که به دنبال باقی ماندن در قدرت هستند  می‌تواند تاثیر گذار باشد.

صدالحسینی درباره صدور حکم جلب نتانیاهو و حمله احتمالی ارتش رژیم صهیونونیستی به رفح گفت:هیچ گاه حمله به رفح از دستور کار صهیونیست‌ها خارج نشده است. اما موضوع مهم آن است که آیا قواعد  و کنوانسیون‌های بین المللی در ۹ ماه گذشته اجرایی شده است یا خیر؟

وی در انتها گفت: آیا احکام داگاه لاهه در خصوص رژیم صهیونیستی اجرایی شد. اگر این اقدام عملی شده و اگر مصوبات علیه صهیونیست‌ها درباره جلوگیری از کشتار مردم مظلوم غزه اجرایی شد این موضوع هم اجرایی می‌شود؛ بنابراین امیدی به اجرایی شدن این دستگیری نتانیاهو وجود ندارد. اما آن چه که مهم است فرو ریختن بخش باقی مانده از آبروی ریخته شده نتانیاهو می‌باشد و حتما این موضوع فشار قابل توجه‌ای را به این رژیم منحوس وارد خواهد کرد و این موضوع بسیار مهم است که عملی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×