» آخرین اخبار » اقتصاد » عرضه سکه در مرکز مبادله بر کاهش حباب موثر خواهد بود؟

عرضه سکه در مرکز مبادله بر کاهش حباب موثر خواهد بود؟

فروردین ۲۱, ۱۴۰۳ 0۰


سیاوش غیبی‌پور کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هر توزیع کلانی به اصطلاح عرضه خارج از بازار، می‌تواند شوک بر شبکه توزیع ایجاد کند و اثر گذاری بر شبکه توزیع و پاسخ به نیاز‌ها به‌عبارتی پاسخ به تقاضا‌ها می‌تواند بر کاهش حباب سکه طلا موثر واقع شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: البته ما سال گذشته هم عرضه سکه در مرکز مبادله را داشتیم، اما بنا بر اعلام خود مرکز مبادله از هفته آینده عرضه سکه‌ها گسترده‌تر خواهد بود و با توجه به موقعیت زمانی فعلی بنظر می‌تواند در کاهش حباب سکه این عرضه‌ها نقش آفرینی کند.

او می‌گوید: سال گذشته در مرکز مبادله انواع سکه‌های بهار آزادی بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا کشف نرخ شد حالا باید دید سکه‌هایی که از هفته آینده بناست عرضه شود ضرب چه تاریخی است سال گذشته اعلام شده بود که بناست سکه‌های بدون تاریخ هم عرضه شود، اما عملیانی نشد در کل افزایش سمت عرضه می‌تواند بر سمت تقاضا و کاهش حباب موثر باشد.

گفتنی است، در سال گذشته ۹ حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا از طریق سامانه اتفاق افتاد که در نهایت در این ۹ حراج بیش از ۱۱۰ هزار انواع قطعه سکه بهار آزادی در اختیار متقاضیان قرار گرفت. ارزش ریالی این مقدار سکه هم بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×