» آخرین اخبار » گیلان » مجلس قوی ضامن تصویب قوانین برای پیشرفت کشور است

مجلس قوی ضامن تصویب قوانین برای پیشرفت کشور است

بهمن ۱۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در سخنان پیش از خطبه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام ما کارآمدی حل همه مسائل را دارد و مسائل خود را به پشتوانه مردم برطرف می‌کند. 

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در سایه استقلال و اراده در دنیا طنین‌انداز است، گفت: ایران دومین کشور در زمینه نانو، دومین کشور در پیوند مغز استخوان در دنیا است و این در شرایطی است که پیش از انقلاب پزشک عمومی هم نداشتیم. 

استاندار گیلان با اشاره بر رتبه سوم ایران در انتقال دکل‌های برق، رتبه سوم سدسازی و رتبه چهارم ایران در تولید نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: امروز ایران قدرتمند چهارمین کشور موشکی دنیا و جزء ۱۰ کشور سازنده زیردریایی است تا دنیا را با پیشرفت خود متحیر کند. 

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم برگرفته از اراده مردم با رویکرد مردمی در تلاش است تا در چهارچوب ارزش‌های امام، شهدا، منویات رهبری و اسناد بالادستی گامهایی برای خدمت‌رسانی به مردم گام بردارد، افزود: این خدمت‌رسانی به گونه‌ای بود که در هفته دولت رهبر معظم انقلاب علاوه بر حمایت از دولت، دولت سیزدهم را مورد تمجید قرار دادند. 

عباسی با بیان اینکه امسال در دهه فجر امسال، یک‌هزار و ۵۲۹ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح خواهد شد، گفت: براساس پروژه‌ها بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین شده که از این میان ۷۳ واحد تولیدی و صنعتی افتتاح و هفت هزار میلیارد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز درنظر گرفته شده است. 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه چهار هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان تخصیص داده شد، تصریح کرد: ما در بخش مسکن، اشتغال و برنامه‌های راهبردی را در دستور کار قرار دادیم به گونه‌ای که در بخش مسکن ۳۰ هزار واحد جهت ساخت و سازپیش بینی شده که هزار و ۲۰۰ واحد آماده افتتاح است، و دو هراز و ۹۰۰ میلیارد برای راه و شهرسازی ۶۱ میلیارد در بحث وزارت نیروتخصیص داده شده و ۱۶ مدرسه در پروژه نوسازی مدارس پیش بینی شده است. 

به گفته استاندار گیلان، رئیس جمهور خرید برنج باقی مانده از کشاورزان را در دستور کار قرار داده و در بخش خصوصی نیز ۶ هزار و ۵۰۰ تن کمک خرید از کشاورزان برای بخش خصوصی در نظر گرفتند که نشان از عزم دولت در رفع این مشکل است. 

وی با اشاره به چرایی تاخیر در پرداخت معوقات گقت: مشکل معوقات برنج بابت افزایش تولید نسبت به پیش بینی در بودجه بود که دستور رفع این مشکل نیز صادر شده و قدر و سهم کارخانجات هم پرداخت خواهد شد. 

عباسی با بیان اینکه مردم با حضور قاطعانه خود در راهپیمایی بصیرت و هوشیاری خود را به رخ دشمنان می‌کشند، افزود: امروز ایران اسلامی با وجود همه توطئه‌ها به قله‌ها نزدیک شده است و باید گفت به قله‌ها نزدیکیم و خستگی معنا ندارد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر مردم مشارکت در انتخابات جدی نباشد، ما مجلسی مقتدر نخواهیم داشت، تصریح کرد: مشارکت کم، مجلس ضعیف را متوجه کشور می‌کند در صورتی که انتخابات جلوی هرج و مرج را می‌گیرد لذا باید نمایندگان شایسته انتخاب شوند تا با تصویب قوانین ریل‌گذاری برای حرکت به سوی پیشرفت صورت بگیرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×