» دسته‌بندی نشده » مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری عده‌ای از مسؤولان است

مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری عده‌ای از مسؤولان است

بهمن ۶, ۱۳۹۷ 4۰

به گزارش گیل سو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه جمعه در مراسم یادبود شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده در مهدیه این شهرستان با بیان اینکه استکبار با استفاده از شعار الله‌اکبر سعی در بر جلوه دادن اسلام در دنیا دارد اظهار کرد: استکبار با تشکیل داعش و با استفاده ابزاری از نام الله‌اکبر و بریدن سر افراد بی‌گناه سعی در بد جلوه دادن اسلام در دنیا دارد و امروزه شرایط به‌گونه‌ای شده که هرکسی نام الله‌اکبر را می‌گوید مردم را ترس فرامی‌گیرد.

وی با تأکید بر نقش مهم تفکر تکفیری در ایجاد گروه‌هایی نظیر داعش گفت: آمریکا از سال‌ها قبل با جذب کودکان و کار کردن بر روی فکر و مغز آن‌ها تفکر تکفیری را در بین این کودکان جا انداخته و الآن شرایط به‌گونه‌ای شده که یک نیروی تکفیری برای رسیدن به خدا و پیامبر خود را منفجر می‌کند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اذعان‌ به اینکه برای مقابله با تفکر تکفیری باید فرهنگ شهدا در جامعه معرفی شود تصریح کرد: متأسفانه در جامعه نتوانستیم فرهنگ شهدا را به مردم و جوانان به‌خوبی معرفی کنیم و دشمن با استفاده از این ضعف توانست با تشکیل گروه‌های نظیر داعش بر منطقه تسلطی هرچند کوتاه داشته و جنایات هولناکی را انجام دهد

پناهیان یکی از دلایل شکست تفکر داعش در منطقه را وجود رزمنده و‌ مدافعان حرم عنوان کرد و افزود: با تشکیل و حمله داعش به عراق و سوریه عده‌ای از جوانان غیور این مرزوبوم با استفاده از فرهنگ شهدا توانستند این تفکر را نابود و از منطقه بیرون کنند.

وی با بیان اینکه انسان باید از حماسه‌های شهدا به‌خوبی استفاده کنند خاطرنشان کرد: شهدا در دوران‌ دفاع مقدس و مدافعین حرم با حماسه و خون‌های چنان افتخاری برای انقلاب کسب کردند که هیچ کشوری نمی‌تواند به ملت ایران زور بگوید ولی برای انجام این امر باید این حماسه برای مردم بازگویی شود.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت بالای کار مدافعان حرم تصریح کرد: کسانی که از مدافعان حرم ایراد می‌گیرند که چرا به سوریه و عراق برای جنگ می روید این افراد جواب خود را ۲۰ سال بعد خواهند گرفت و متوجه‌ خواهند شد که مدافعان حرم و شهدا چه‌کار باارزشی انجام داده‌اند.

پناهیان با اذعان به اینکه شهدا برای ایجاد حماسه در جبهه‌ها از جان‌ خود گذشتند بیان کرد: مردم ما قدردان خون شهدا بوده و می‌دانند که آن‌ها با خون‌های خود برای ایجاد رفاه و آرامش در کشور چه حماسه‌هایی را خلق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ماندگاری واقع عاشورا حماسی بودن آن است افزود: مردم ما عاشق حماسه هستند و اگر می‌بینید که باگذشت ۱۴۰۰ سال بعد از واقع عاشورا هنوز هم در ایام محرم عزاداری می‌کنند دلیلش حماسی بودن این واقع است‌.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه جوانان ما برای دفاع از حرم اهل‌بیت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد با تشکیل داعش می‌تواند به حرم حضرت زینب (س) حمله و آن‌ را از بین ببرند ولی آن‌ها هنوز نمی‌دانند که شیعیان تا پای جان خود از حرم حضرت زینب دفاع کرده و اجازه کوچک‌ترین جسارتی را به این حرم نمی‌دهند.

پناهیان نقش انگلیس و آمریکا در حمله به عراق و سوریه را مهم دانست و گفت: استکبار هنوز از دوران دفاع مقدس عبرت نگرفته و به دنبال نابودی مقبره‌های امامان شیعه بوده و نمی‌داند که جوانان این انقلاب از خون خود برای دفاع از این حرم می‌گذرند ولی متأسفانه هنوز در کشور عده‌ای این کج اندیشان رژیم صهیونیستی را قبول داشته و با آن مذاکره می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه استکبار در خاورمیانه به دنبال نابودی اسلام است تصریح کرد: آمریکا به علت هزینه بالای جنگ خودش مستقیم وارد جنگ نمی‌شود ولی با کمک مالی به کشورهایی نظیر رژیم آل سعود به کشور یمن حمله می‌کند که حتی بااین‌همه امکانات توان‌ مقابله با این کشور راهم ندارند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری عده‌ای از مسؤولان است تصریح کرد: عده‌ای از مسؤولان فکر می‌کنند که آمریکا بسیار قدرتمند بوده و ایران توان مقابله با آن را ندارد ولی در واقعیت این‌گونه نبوده و استکبار ضعیف‌تر از آن است که‌ بخواهد چنین مشکلاتی را در کشور ایجاد کند.

پناهیان با اشاره به ویژگی‌های شهید حامد کوچک‌زاده بیان کرد: این شهید بزرگوار بسیار با اخلاص، خدادوست، اهل نماز و مناجات بوده و در همه عرصه‌ها اول به فقرا نگاه ویژه‌ای می‌کرد.

وی با اذعان به اینکه شهدا باعث بالندگی این کشور شده است افزود: شهدا با خون‌های پاک خود به همه نشان دادند که برای رسیدن به هدف باید حتی از جان خود هم آدم بگذرد ولی عده‌ای در کشور متأسفانه هنوز فرهنگ شهید را در جامعه درک نکرده‌اند و تا زمانی که این مهم‌ انجام نشود جامعه روبه‌پیشرفت نخواهد رفت.

 انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×