» آخرین اخبار » گیلان » موزه مطبوعات گیلان با آرشیو ۱۰۰ ساله راه اندازی شد

موزه مطبوعات گیلان با آرشیو ۱۰۰ ساله راه اندازی شد

بهمن ۴, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی الله جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان امروز در حاشیه افتتاح موزه مطبوعات رشت با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر اظهار کرد: موزه مطبوعات کشور به مناسب ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با حضور اندیشمندان و پژوهشگران که توسط بخش خصوصی دایر شده بود از امروز راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری عموم قرار گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه موزه مطبوعات رشت از مهم‌ترین نشریات تاریخی است، گفت: این نشریات از نمونه‌های کم‌یاب و تاثیرگذار در یکصد سال اخیر که در کشور چاپ شده، بشمار می‌رود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه برای برپایی و تشکیل محتوا و موضوع مطبوعات از آرشیو غنی موسس استفاده شده است، افزود: موسس این موزه میرفتوحی و خانواده آن‌ها با جمع آوری مجلات و روزنامه‌ها، کار بسیار ارزشمندی را انجام دادند.

جهانی با اشاره بر اینکه مجوز موزه مطبوعات توسط بخش شکل گرفته و توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اخذ شد، بیان کرد: تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شد تا بتوانیم در چنین ایام مبارکی، موزه مطبوعات رشت را مورد بهره برداری قرار دهیم و امید داریم تا موزه‌های تخصصی بیشتری با عناوین مختلف در سراسر استان گیلان را شاهد باشیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×