» آخرین اخبار » گیلان » روز سفید ارتفاعات گیلان؛ بارش ۲۵ سانتی‌متری برف در محور اسالم-خلخال

روز سفید ارتفاعات گیلان؛ بارش ۲۵ سانتی‌متری برف در محور اسالم-خلخال

بهمن ۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی از عصر روز گذشته شاهد بارش شدید باران در مناطق جلگه‌ای و بارش برف در مناطق کوهستانی استان بودیم.

بر اساس گفته‌های محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان، از عصر روز گذشته و با ورود سرد و بارشی به گیلان، جریانات در این استان شمالی شده و دمای هوا ۱۵ الی ۲۰ درجه کاهش یافته است.

آن‌طور که رئیس سازمان هواشناسی گیلان می‌گوید بارش در شهرستان‌های جلگه‌ای استان از جمله لاهیجان، آستانه‌شرفیه، رشت، لنگرود و رودسر به شکل باران بوده و اکنون شاهد بارش برف در مناطق کوهستانی در شهرستان‌های سیاهکل، رودبار و فومن هستیم هر چند در اواخر امشب بارش‌ها در نقاط مستعد جلگه‌ای به صورت برف و یا مخلوط باران و برف خواهد بود‌.

بر اساس اعلام الگوریتم سازمان هواشناسی، ارتفاع برف در مناطق کوهستانی شامل دیلمان و محور اسالم به خلخال به ۲۵ سانتی‌متر رسیده است.

بارش برف زمستانه منجر شد تا ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان تشکیل جلسه داده و نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تمامی مناطق درگیر با برف حضور پیدا کردند تا در صورت مشکل به مردم خدمات‌رسانی کنند و همچنین با دستور اسدالله عباسی استاندار گیلان، مرخصی تمامی مدیران لغو شده است.

به گفته غلامعلی نیک‌فهم مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گیلان،  اکنون شاهد بارش برف در محور بهارستان_ آقچای، اسالم به خلخال، پونل به خلخال، تونکابن_ حشمت‌آباد، بره‌سر_ کلیشم_جیرده، زیاز_شوک، رودسر_لات‌محله هستیم و ۵۳ اکیپ راهداری در این نقاط در حال برف‌روبی هستند.

آنطور که نیک‌فهم می‌گوید مسافران و رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×