» دسته‌بندی نشده » پیام‌های روسای قوا و مسوولان در پی شهادت مستشاران نظامی کشورمان در سوریه

پیام‌های روسای قوا و مسوولان در پی شهادت مستشاران نظامی کشورمان در سوریه

دی ۳۰, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، روسای قوای مقننه و مجریه و همچنین جمعی از وزرا و مسئولان در پی شهادت تعدادی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق در سوریه، پیام‌هایی صادر کردند.

پیام تسلیت رییس مجلس در پی شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه 

متن پیام قالیباف به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

رژیم‌ غاصب و متجاوز صهیونیستی در جنایتی آشکار با بمباران مناطق مسکونی سوریه، جمعی از دلاوران و مجاهدان خدوم ملت ایران را ناجوانمردانه به شهادت رسانید تا بار دیگر عجز و درماندگی خود از رویاروئی در خطوط مقدم نبرد با رزمندگان اسلام را به‌نمایش بگذارد.

شهیدان سرافراز، سردار حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی در دفاع از آرمان‌های اسلام و حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌ عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در بمباران جنگنده‌های مزدوران صهیونیستی در دمشق به شهادت رسیدند و به‌ یقین با رشادت رزمندگان در تلافی این جنایت، مجازات سختی برای رژیم غاصب اسرائیل در انتظار خواهد بود.

ضمن عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و خانواده بزرگوار شهیدان، امیدوارم این مجاهدان والامقام در جوار ارواح قدسی شهدا قرین رحمت و درجات الهی قرار گیرند.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای‌ اسلامی

تسلیت رئیسی در پی ترور پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی

همچنین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی نیز در پیامی با تسلیت ترور بزدلانه پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی توسط رژیم جنایت‏کار صهیونیستی تصریح کرد: بی‌شک تداوم این‏گونه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه که حاکی از شکست و ناکامی روزافزون رژیم نامشروع صهیونیستی در رسیدن به اهداف پلید خود و عمق استیصال و درماندگی در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند‌.

متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر رژیم جنایت‏کار صهیونیستی در اقدامی تروریستی با تجاوز آشکار به حریم هوایی سوریه تعدادی از نیروهای سوری و پنج تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که در کسوت مستشاری و در پاسداری از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه حضور داشتند، به شهادت رساند.

اینجانب با محکوم کردن این ترور بزدلانه، شهادت مستشاران سرافراز ایران اسلامی، حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمدامین صمدی را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، ملت شهیدپرور ایران، مبارزان جبهه مقاومت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزمان و خانواده‏‌های گرانقدر این شهیدان والامقام تسلیت می‌گویم.

بی‌شک تداوم این‏گونه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه که حاکی از شکست و ناکامی روزافزون رژیم نامشروع صهیونیستی در رسیدن به اهداف پلید خود و عمق استیصال و درماندگی در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند‌.

جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی که با زیر پا گذاشتن همه معاهدات جهانی و اصول انسانی، در سایه حمایت کشورهای سلطه‏‌گر و در رأس همه آن‌ها آمریکا و سکوت مجامع جهانی رقم می‏‌خورد، قطعاً لکه ننگ دیگری در پرونده سیاه همه مدعیان حقوق بشر خواهد بود.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

وزیر کشور شهادت مستشاران ایران در سوریه را تسلیت گفت

بر همین اساس، احمد وحیدی وزیر کشور نیز در پیامی شهادت مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه به دست رژیم صهیونیستی را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام وحیدی به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. ﴿سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳﴾

شهادت سربازان راستین و جان برکف، مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور داشتند، نشان از ددمنشی و خوی وحشیگری رژیمی جعلی و نامشروع دارد که به دلیل شکست غیرقابل جبران در عملیات طوفان الاقصی، در حال تقلای بی‌حاصل برای نجات خود از بُن‌بست موجود از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

شهادت مجاهدان نستوه، حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی که پیشتر در جنگ با تروریسم داعشی-اسرائیلی، حماسه‌ها آفریدند، نشانه دیگری بر این حقیقت است که رژیم صهیونیستی به ساعت صفر و نابودی نزدیک شده و نفس رژیم ناپاک دست‌ساز غرب در منطقه به شماره افتاده است.

پرچم اسلام که امروز به دست سربازان راستینش فرزندان محور مقاومت است، هرگز افتادنی نیست و بی‌شک رزمندگان غیور پاسخ این وحشیگری‌ها و جنایات صهیونیست‌ها را خواهند داد.

اینجانب شهادت این سربازان شجاع و مبارزان ضداستکبار را که پایمردی کردند و در جهاد فی سبیل‌الله ذره‌ای ترس و تردید به خود راه ندادند؛ به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و سبزپوشان راست‌قامت سپاه و خانواده معظم ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان این شهدای سرافراز اجر و صبر الهی مسألت دارم.

 احمد وحیدی

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×