» دسته‌بندی نشده » کشاورزان لیسار تالش چشم‌انتظار رسیدن آب مزارع+فیلم

کشاورزان لیسار تالش چشم‌انتظار رسیدن آب مزارع+فیلم

فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ 2۰

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، همه‌ساله هم‌زمان با فرارسیدن سال نو کشاورزان تالشی با آبگیری مزارع خود اقدام به شخم‌زنی اولیه مزارع می‌کنند، اما امسال باگذشت ۱۶ روز از بهار این کشاورزان تاکنون موفق به شخم‌زنی مزارع خود نشده‌اند.

سال گذشته در پی وقوع سیل در تالش بسیاری از سر دهنه‌های کشاورزی در این شهرستان تخریب‌شده‌اند و باوجود هشدار رسانه مبنی بر لزوم بازسازی این سردهنه‌ها پیش از آغاز فصل کشاورزی، اما تاکنون هیچ اقدامی در این دهستان در جهت بازسازی نقاط آسیب‌دیده صورت نگرفته است‌.

بسیاری از کشاورزان دهستان لیسار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با تأکید بر اینکه از زمستان سال گذشته پیگیر بازسازی مناطق آسیب‌دیده هستند اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، از به تأخیر افتادن شروع کار کشاورزی خود از خطرات و خسارت‌های احتمالی در صورت ادامه این روند بسیار نگران و ناراحت هستند.

آن‌ها می‌گویند ما همه‌ساله از نخستین روزهای فروردین‌ماه شخم اولیه مزارع خود را آغاز می‌کردیم اما امسال باگذشت بیش از دو هفته تمامی مزارع دست‌نخورده باقی‌مانده و ادامه این امر ما را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد و ممکن است موجب بروز تنش آبی در بین کشاورزان شود.

آنچه روشن است تأخیر و کوتاهی از سوی مسؤولین محلی در بازسازی سریع و به‌موقع سردهنه‌های کشاورزی در دهستان لیسار موجب نگرانی و ناراحتی کشاورزان منطقه شده و اگر بازسازی این مناطق طی روزهای آینده نیز آغاز شود قطعاً بیش از یک هفته طول خواهد کشید که این امر موجب به تعویق افتادن کار کشاورزان خواهد شد و مسؤولین مربوطه باید پاسخگویی خسارت‌های احتمالی آنان باشند.

بخشدار کرگانرود نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با بیان اینکه بنده مدتی کوتاهی است که به‌عنوان بخشدار این بخش منصوب‌شده‌ام، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی با همکاری مسؤولین شهرستان پیگیر بازسازی سردهنه‌های کشاورزی در دهستان لیسار هستم.

فرید آقاجانی ضمن عذرخواهی از کشاورزان زحمتکش لیساری به دلیل کوتاهی و تأخیر در بازسازی این سردهنه‌ها افزود: بنده باوجوداینکه کمتر از یک ماه است به‌عنوان خادم شما در این بخش منصوب‌شده‌ام، اما از مشکلات پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در آینده شاهد چنین مشکلاتی برای کشاورزان پرتلاش نباشیم.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده طی روزهای آینده با همکاری یکی از شرکت‌های فعال در شهرستان عملیات بازسازی مناطق آسیب‌دیده و هدایت آب به مزارع آغاز شود.

آقاجمالی، رئیس جهاد کشاورزی تالش نیز با بیان اینکه بخش کرگانرود دوهزار هکتار اراضی زیر کشت دارد، اظهار کرد: در رودخانه کرگانرود هشت سردهنه وجود دارد که سه مورد از آن‌ها تاکنون بازسازی نشده و ۷۵۰ هکتار از اراضی این منطقه را با مشکل مواجه کرده که طبق پیگیری‌های انجام‌شده طی روزهای آینده بازسازی این مناطق آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×