» دسته‌بندی نشده » رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح: پهپاد بومی مخصوص نقشه‌برداری تولید شده است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح: پهپاد بومی مخصوص نقشه‌برداری تولید شده است

دی ۷, ۱۴۰۲ 0۰


امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به رونمایی از دستاوردهای جدید این سازمان در نمایشگاه ایران ژئو، گفت: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با سه سال کار مستمر و پرتلاش توانسته است تا ۱۴ جلد کتاب جغرافیای نظامی را در قالب کار گروهی منتشر کند، البته در کشور ما معمول نیست که یک گروه برای نگارش یک کتاب گرد هم جمع شوند، اما در تولید این کتاب‌ها ما شاهد چنین موضوعی بودیم. 

وی افزود: تلاش کردیم بر روی کتاب‌های جغرافیای نظامی کشورهای همجوار خودمان کار کنیم، هر کدام از این کتاب‌ها در ۹ فصل به صورت حرفه‌ای کار شده، به‌گونه‌ای که هر فصل آن توسط یک نفر نوشته شده است و در نهایت یک گروه داوری نیز بر آن نظارت داشته است، بنابراین؛ برای اینکه راجع‌به جغرافیای نظامی همسایگان شناخت کافی داشته باشیم، این کار بزرگ را از سه سال گذشته آغاز کرده و اکنون این کتاب‌ها کامل و پایان یافته است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، دستگاه‌های GNSS (گیرنده مولتی فرکانس نقشه‌برداری) ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی دیگر از اقدامات مهم دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های GNSS جزو فناوری‌های تحریمی است، این دستگاه‌ها تا چهار سال گذشته به صورت کامل به داخل کشور وارد می‌شد، اما از چهار سال گذشته و با حمایت یک شرکت دانش‌بنیان شروع به ساخت این دستگاه‌ها به صورت بومی کردیم.

امیر فخری تصریح کرد: امروز ما روی مدل‌های مطابق فناوری‌های پیشرفته دنیا حرف می‌زنیم، نه آن دستگاه‌های چهار سال گذشته، بنابر‌این؛ می‌توان گفت کار بزرگی با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان ایرانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پهپادهای بسیاری در مدل‌های مختلف و با برد و مدت پرواز زیاد در کشور ساخته شده است، اما پهپادی که به منظور عکس‌برداری هوایی و به منظور تولید نقشه استفاده می‌شود، کارکردها، ویژگی‌ها، حساسیت و ظرافت‌های خاص خود را دارد.

معاون وزیر دفاع افزود: یک شرکت دانش‌بنیان در این زمینه کار بسیار حرفه‌ای انجام داده و این پهپاد را ساخته است، همچنین نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی را در کنار آن جهت تولید نقشه، ایجاد کرده است.

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×