» دسته‌بندی نشده » اقدام عجیب کمیته انضباطی در ماجرای کسر امتیاز!

اقدام عجیب کمیته انضباطی در ماجرای کسر امتیاز!

دی ۷, ۱۴۰۲ 0۰


سرویس ورزش مشرق – این روزها که هر یک از اهالی فوتبال به نوعی سعی دارند درباره ماجراهای کسر و برگشت امتیازات سرصحبت با رسانه ها را باز کنند، مشرق هم به سراغ مهدی پاشازاده از فوتبالیست های حاضر در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و کسی که در سطح اروپا فوتبال بازی کرده و دوبار در تیم منتخب جهان حضور داشته رفت تا درباره این ماجرا و مسایلی که ذهن مخاطبان را درگیر کرده دو سئوال مشخص را بپرسد.

در ادامه توضیحات مدیران فدراسیون در همین باره، منصور قنبرزاده در بخشی از صحبت‌هایش گفته “مسئولان استقلال و پرسپولیس که الان به موضوع سقف بودجه و بازگرداندن امتیازات معترض شدند آن زمان که این قانون تصویب شد از ما تشکر کردند که؛ «خدا را شکر لااقل از این طریق می‌توانیم با هزینه‌های کمتری بازیکن بگیریم»”.

مهدی پاشازاده در گفت و گویی که با مشرق داشت درباره برداشتش از این حرف گفت: «اولاً اگر آن زمان تشکر کردند منطقی بوده هرچند که این قانون به هیچ عنوان فوتبالی نیست. البته دلیل دارد که فوتبالی نیست چون آن‌هایی که آن را وضع کردند هیچ اطلاعی از فوتبال ندارند که اگر داشتند هرگز اینگونه تصمیم‌گیری نمی‌کردند و این قوانین را روی کاغذ نمی‌آوردند. اما سوال مهم‌تر اینجاست، این امتیازها را چه کسی کسر کرد؟ کمیته انضباطی یا استیناف!».

با علم به این موضوع که رأی اولیه از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده است او بار دیگر پرسش دیگری را مطرح کرد و گفت: «جای سوال ندارد که چرا مسئولان کمیته انضباطی در ۲۴ ساعت گذشته هیچ واکنشی نسبت به رایی که صادر کرده اند، نشان ندادند؟ واقعا کمیته انضباطی و مسئولانش کجا هستند!؟ چرا سکوت اختیار کردند؟ آقایانی که آن روز نشستند و رای دادند که از سپاهان و پرسپولیس امتیاز کسر شود و مدتی هم به استقلال ایراد گرفته بودند الان کجا هستند؟».

کاپیتان اسبق استقلال اضافه کرد: «چرا نمی‌آیند توضیح بدهند که چطور جرات کردند با اعصاب و روح و روان ۴۰ ، ۵۰ میلیون هوادار فوتبال اعم از هواداران سپاهانی، پرسپولیسی و استقلالی بازی کنند! الان این افراد کجا هستند؟ اگر آنها اشتباه رای دادند و حالا کمیته استیناف این رای را برگردانده چرا نباید جوابگوی مردم باشند؟».

***

اما موضوع دیگر مورد بحث طی ساعات گذشته سئوال سرمربی پرسپولیس از مسئولان فدراسیون بود. یحیی گل محمدی در نشست خبری بازی پرسپولیس این سوال را مطرح کرد و گفت: «حالا که امتیازات برگشته پول جریمه چه می‌شود؟». از پاشازاده پرسیدیم آیا برایش عجیب نیست که این پول‌ها کجا هزینه می‌شود و یا اصلاً وقتی رئیس کمیته استیناف صراحتاً گفته در بحث تنبیه تیم های متخلف، موضوع کسر امتیاز در آخرین مرحله قرار دارد، چرا کمیته انضباطی در اولین مرحله این کار را کرد، که پاسخ داد: «وقتی به فوتبال ما مجوز حرفه‌ای داده می‌شود یعنی اینکه همه چیز باید حرفه‌ای باشد و بر حسب قانون و مقررات بین المللی اما اینجا هر کسی ساز خودش را می‌نوازد. کمیته استیناف یک حرف می‌زند، کمیته انضباطی یک حکم دیگر صادر می‌کند! فدراسیون یک قانونی را وضع می‌کند و باشگاه‌های کار دیگر را انجام می‌دهند. هیچکس به فکر میلیون‌ها هوادار فوتبال نیست که به این راحتی سرِکار گذاشته می‌شوند».

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: «حالا مشخص شد آنهایی که این رأی را چند ماه قبل صادر کردند اصلا قانون مورد نظر را نخوانده بودند، چون‌که استیناف یک حرف دیگر را مطرح می کند و این یعنی فاجعه! مسئولان انضباطی فوتبال ما خودشان بدون اطلاع از احکام بازدارنده سریع به سراغ کسر امتیاز رفتند تا امروز کمیته استیناف بیاید و آن را اصلاح کند و بگوید «ببخشید! اشتباه شد، امتیازات را برگردانید»! واقعا مسخره است! حالا هم به نظر می‌رسد با این بحث که “تا وقتی جریمه های دیگر هست امتیازی کسر نمی‌شود” تا وقتی پای یک پول «دبش» وسط باشد دیگر کسی سراغ کارهای دردسرساز و پرهزینه مثل «کسر امتیاز» و اتفاقات بعد از آن نمی‌رود. ظاهرا پولی هم که در این جریمه‌ها تعیین می‌شود حسابی «دبش» است که آقایان بعد این همه ماجرا به این نتیجه رسیده اند چرا باید سری که درد نمی کند را دستمال ببندند و به همین راحتی با روح میلیون ها هوادار فوتبال بازی می کنند و آخر سر هم باشگاه ها محکوم می شوند و همه تقصیرها گردن آنها می افتد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×