» آخرین اخبار » گیلان » وارد مدار شدن تدریجی جایگاه‌های سوخت در گیلان

وارد مدار شدن تدریجی جایگاه‌های سوخت در گیلان

آذر ۲۷, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از پیش از ظهر امروز برخی از جایگاه‌های سوخت در استان‌های کشور از جمله گیلان به دلیل حمله سایبری دچار اختلال فنی شد

اختلال ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت در اغلب شهرهای گیلان هم مشاهده شده و غالباً سوخت‌گیری خودروها به صورت آفلاین انجام می‌شود.

یکی از نگرانی‌های مردم حذف سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت است ولی به گفته مسؤولان وزارت نفت، تیم‌های تخصصی در کل کشور برای فعال کردن جایگاه‌ها آغاز به کار بوده و همچنین سهمیه سوخت هموطنان به جای خود باقی است.

مشاهدات عینی خبرنگاران فارس در سطح شهرستان‌های گیلان نشان می‌دهد که برخی از جایگاه‌های سوخت به دلیل مشکلات به وجود آمده تعطیل هستند ولی دیگر جایگاه‌های سوخت به‌طور دستی و آفلاین در حال سوخت‌رسانی به خودروها هستند.

۱۲۹ جایگاه سوخت در گیلان فعالیت دارند که از صبح امروز غیرفعال شدند و با تلاش کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ۱۲ جایگاه سوخت وارد مدار شده است.

تلاش‌ها برای رفع مشکل ۱۱۹ جایگاه سوخت دیگر ادامه دارد و شرکت پخش، پالایش، بخش‌های فنی و امنیتی در تلاشند تا مشکل ایجاد شده را رفع کنند.

اکنون در سطح شهر رشت فعالیت دستی برخی از جایگاه‌های سوخت فعال شده است و آنطور که مسوولان شرکت فرآورده‌های نفتی می‌گویند در چند ساعت آینده تمامی جایگاه‌های سوخت فعال شده و مشکلات به وجود آمده برطرف می‌شود.

صبح امروز، جایگاه‌های سوخت در کشور از دسترس خارج شدند که ۳۷ جایگاه سوخت در رشت، خمام و شفت از ۴۱ جایگاه در این منطقه، از دسترس خارج شدند.

در بدو خارج شدن جایگاه‌های سوخت، کارشناسان شرکت نفت و فراوردهای نفتی وارد میدان شدند و در حال حاضر دو جایگاه سوخت در رشت به حالت عادی برگشته و در حال خدمت‌رسانی است.

 

 

همچنین بر اساس گفته خبرنگاران فارس از دیگر شهرستان‌های گیلان‌، به دلیل مشکلات به وجود آمده برای عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت اکنون در برخی از جایگاه‌های عرضه بنزین در شهرستان‌ها ازدحام خودرو برای سوخت‌گیری وجود دارد ولی شرکت ملی بخش فرآورده‌های نفتی گیلان می‌گوید به زودی سایر جایگاه‌های سوخت نیز فعال خواهند شد، لذا اگر خودروها به سوخت‌گیری سریع نیازمند نیستند، فعلا تا رفع کامل مشکل، به جایگاه‌های عرضه بنزین مراجعه نکنند.

طبق گفته شرکت ملی بخش فرآورده‌های نفتی کشور، ابتدا در جایگاه‌هایی که بیشترین تراکنش و مراجعه را داشته‌اند، مشکل رفع می‌شود و در مرحله بعد جایگاه‌های بین‌راهی و سپس جایگاه‌های با مراجعه کمتر را فعال می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×