» آخرین اخبار » گیلان » پیش‌بینی آخر هفته‌ سرد و برفی برای گیلانی‌ها

پیش‌بینی آخر هفته‌ سرد و برفی برای گیلانی‌ها

آذر ۲۱, ۱۴۰۲ 0۰


محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوای گیلان، اظهار کرد: بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان (جهت اقدام ضروری)، از ظهر چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه (۲۲ تا ۲۳ آذر) با تقویت ناپایداری و موج هوای سرد در منطقه، بارش‌ها در استان تشدید می‌شود. 

به گفته وی، طی این مدت ابرناکی و مه‌آلود شدن هوا، بارش باران (برخی مناطق شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد شدید، رعدوبرق و در ارتفاعات بارش شدید برف پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تقویت جریانات سردشمالی و برودت هوا، از کاهش محسوس دما مناطق مختلف استان طی روزهای آیند خبر داد. 

دادرس برای برخی مناطق استان به‌ویژه سواحل و ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید نیز پیش‌بینی کرد و افزود: به سبب شدت بارش‌ها، آب‌گرفتگی و اختلال در تردد، بالاآمدن آب و طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش زمین، شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه‌ها و ابنیه مورد انتظار است. 

وی همچنین توصیه کرد تا تمهیدات لازم جهت اجتناب افراد و اشخاص از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی لحاظ شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره اختلال در تردد و آب‌گرفتگی طی روزهای پیش رو، گفت: از رفت‌وآمدهای غیرضروری در جاده‌ها، معابر و خیابان‌ها توصیه می‌شود مردم اجتناب کنند. 

دادرس با اشاره به‌احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی استان نیز توصیه کرد تا مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی استان و گردنه‌های مواصلاتی به استان‌های مجاور اجتناب کرده و در صورت ضرورت، تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه داشته باشند. 

به گفته وی، با توجه به بارش برف شدید و وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان، کولاک و احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود و بنابراین از صعود به ارتفاعات استان و جابجایی عشایر کوچ رو جدا خودداری شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×