» آخرین اخبار » گیلان » هدیه ۶ میلیارد تومانی گیلانیان برای بازسازی عتبات و عالیات

هدیه ۶ میلیارد تومانی گیلانیان برای بازسازی عتبات و عالیات

آذر ۱۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت امروز در جلسه مجمع خیرین حرم‌ساز با حضور اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: خیرین حرم‌ساز دست خدا بر روی کره خاکی هستند و باید از ظرفیت این خیرین به نحواحسن استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه خیرین با مشارکت در امر خیر در شادی و آسایش بندگان خدا، سهیم می‌شوند، گفت: بر اساس آیه ۲۴ سوره مبارکه نور، افرادی که کار خیر انجام می‌دهند، خداوند به مال و سرمایه‌شان برکت چندین برابری می‌دهد. 

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های دین‌داری، مشارکت در امور خیر است، افزود: مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات و عالیات، صدقه جاریه است و خیرین حرم‌ساز، رضا و رضوان الهی را دنبال می‌کنند. 

مجید دوهندو رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: بعد از فروپاشی رژیم صدام زمانی که سردار شهید سلیمانی برای زیارت عتبات عالیات مشرف شد، پیشنهاد تأسیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات در سال ۱۳۸۲ مطرح شد و به همت این ستاد تاکنون هفت بارگاه در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا ساخته شد. 

وی مأموریت این ستاد را مشارکت در ساخت و توسعه حرم معصومین (ع) دانست و افزود: در حال حاضر طرح توسعه حرم در کربلا آغاز شده و به دلیل حضور مشتاقان اباعبدالله (ع) در اربعین حسینی در حال خرید املاک و اراضی اطراف حرم هستند. 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به هدیه ۶ میلیارد تومانی گیلانیان به ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات گفت: ستاد توسعه و بازسازی به نوعی در اشتغالزایی هم مشارکت داشته زیرا همه اقلام و کالا در داخل کشور خریداری می‌شود و صرفا کالا و اجناس ارسال می‌شود. 

حجت‌الاسلام محمد لاکانی مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «خیرین حرم‌ساز زمینه ساز و بانیان اسلام هستند»، اظهار کرد: از خیرین بازماندگانی باقی می‌ماند که جزو مؤمنان هستند. 

وی با تاکید بر اینکه باید خیرین حرم ساز را به مردم معرفی و تکریم کنیم تا برای ترغیب دیگران الگو شوند، افزود: اثرات مشارکت در توسعه و بازسازی حرم، در افزایش علم و دانش در خصوص تاریخ اسلام، تقویت تعاملات اجتماعی، افزایش ایمان و اعتقادات، اثرگذاری بر سلامت جسمی و روحی تاثیرات مستقیم و مهمی دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×