» آخرین اخبار » گیلان » خروج گیلانیان از پیک پنجم
خروج گیلانیان از پیک پنجم

خروج گیلانیان از پیک پنجم

شهریور ۲۰, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، برخلاف تصوراتی که دولت‌ها و ملت‌ها از ویروس کرونا داشتند تا به‌زودی از شر این بیماری خلاص شوند، این میهمان ناخوانده علاوه بر همه‌گیری و تبدیل به پاندمی با چموشی و خاموشی خود را به دنیا رساند و قصد پایان دادن بر این میهمانی را ندارد.

ویروس کرونا با طغیانگری‌های حدود ۲۰ ماهه خود ثابت کرده که مرز و فقیر و غنی نمی‌شناسد و برایش زن و مردم و پیر و جوان نیز فرقی نمی‌کند.

درحالی‌که امروزه سیر واکسیناسیون کرونا در جهان موردتوجه قرارگرفته، اما همچنان رعایت الزامات بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات ازجمله نقاط مشترک اپیدمی لوژیست‌ها در جهان به‌حساب می‌آید.

با اهتمامی که در واکسیناسیون و رعایت الزامات بهداشتی در کشور و استان گیلان صورت گرفته، سیر سرایت کرونا در استان روند نزولی به خود گرفته و این روند بنا بر مشاهدات عینی و بررسی آمارها با توجه به همکاری و رعایت مردم همچنان ادامه دارد.

بنا بر آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر ۸۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در کل بیمارستان‌های استان بستری هستند و این روند نشان می‌دهد گیلان در سراشیبی پیک پنجم این بیماری در کشور قرار گرفت است.

علیرغم کاهش ابتلا و همچنین بستری‌های کرونا در استان گیلان، گزارش‌های مسؤولان علوم پزشکی نشان می‌دهد همچنان ۱۰۴ تن از بیماران در بیمارستان‌های استان به جهت گرفتن خدمات درمانی تعریف‌شده، پذیرش و بستری‌شده‌اند.

همچنین در گزارش‌های مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است حال ۱۶۳ تن از هم‌وطنان ما در بیمارستان‌های استان خوب نیست و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طبق آخرین بروز رسانی ماسک، کل استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج‌شده و ۱۶ شهرستان استان در وضعیت نارنجی این بیماری و شهرستان املش در وضعیت زرد قرار دارد.

بدون شک پایداری سلامت در جامعه جدای از تسریع در واکسیناسیون بسیار به رعایت الزامات بهداشتی توسط مردم وابسته است و تجربه نیز نشان داده که هر جا شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، کرونا چتر طغیانگری می‌گستراند و یکی پس از دیگری جان می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×