» آخرین اخبار » یادداشت » برائت از اسرائیل؛ شرط حمایت از مظلومان غزه

برائت از اسرائیل؛ شرط حمایت از مظلومان غزه

آبان ۵, ۱۴۰۲ 0۰


فارس پلاس؛ محمد ایمانی در یادداشتی نوشت: حتما باید از رویکرد سیاسیونی که در برخی مقاطع در زمین و نقشه رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران بازی کردند و اکنون علیه جنایات این رژیم موضع می گیرند، استقبال کرد. اما بشرطها و شروطها.

اولا سبعیت و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی کم سابقه است و اگر کسی از سیاسیون و رسانه ها، ابراز انزجار نکند، از نظر وجدان و شرافت بشری زیر سوال می رود.

این سرشکستگی بزرگ صهیونیست هاست که جز برخی حامیان ویژه خود در غرب، نفرت و انزجار جهانیان را علیه خود برانگیختند.

ثانیا، محافلی که در ماجرای فتنه سبز و شعار صهیونیستی “نه غزه، نه لبنان” رفوزه شدند، یا در اغتشاشات پارسال با گروهک های وطن فروش و مزدور موساد همراه شدند، خود را در موضع اتهام قرار داده اند.

خداوند متعال در قرآن حکیم، تکلیف ما را با تناقضات گفتاری و رفتاری روشن کرده است:

۱)  در سوره احزاب فرمود: “مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِه. خداوند در درون سینه انسان، دو قلب قرار نداد”.

امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: “دوستی ما و دوستی دشمن ما در یک قلب نمی گنجد، چرا که خدا برای انسان دو قلب قرار نداده تا با یکی دوست بدارد و با دیگری دشمن… هر کس می خواهد این حقیقت را بداند قلب خود را آزمایش کند. اگر چیزی از محبت دشمنان ما در قلبش با محبت ما آمیخته است، از ما نیست و ما هم از او نیستیم و خداوند متعال و جبرائیل و میکائیل، دشمن آنها هستند”.

۲) خداوند در سوره بقره کتمان کنندگان حقیقت می فرماید: “أُولَٰئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَیَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ. إِلَّا الَّذِینَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَیَّنُوا فَأُولَٰئِکَ أَتُوبُ عَلَیْهِمُْ. آنها را خدا و تمام لعن کنندگان لعنت می‌کنند. مگر آنهایی که توبه کردند و به اصلاح مفاسد اعمال خود پرداختند و بیان کردند (آنچه را که کتمان کردند)، پس توبه آنان را می‌پذیرم”.

نسخه حکیمانه الهی برای راستی آزمایی ادعاها چنین است؛

۱) در موضوع ابراز محبت و حمایت، میان دوست و دشمن را جمع نکردن و در کنار ادعای همراهی با جبهه حق، مطابق میل و برنامه دشمنان رفتار نکردن؛

۲) خطا و جرم گذشته را با توبه، اصلاح فسادی که به بار آورده اند، و روشن کردن حقیقت برای مردم، جبران کردن.

پایان پسام/غ




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×