» آخرین اخبار » گیلان » تولید ۴ هزار تن ماهی سردآبی در گیلان

تولید ۴ هزار تن ماهی سردآبی در گیلان

مهر ۲۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از یک مرکز پرورش ماهیان سرد آبی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت انواع ماهی به ویژه ماهیان سردآبی از رونق خوبی در گیلان برخوردار است، اظهار کرد: گیلان یک ظرفیت بالقوه در تولید انواع ماهیان استخوانی، سردآبی و گرم‌آبی بوده و در این راه اشتغال خوبی برای جوانان ایجاد شده است. 

وی با اشاره به برداشت ماهیان سردآبی از استخرهای گیلان گفت: تاکنون چهار هزار تن ماهی سردآبی در گیلان تولید شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. 

مدیرکل شیلات گیلان از وجود بیش از ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در این استان خبر داد و افزود: در گیلان ۳۸۱ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی وجود دارد که بیشتر این مزارع در شهرستان‌های، رضوانشهر و رودسر قرار دارد. 

خلیلی با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط مناسب آب و هوایی در افزایش تولید ماهیان سردآبی در گیلان بیان کرد: برای پرورش اینگونه ماهیان باید شرایط آب و هوایی بسیار مناسب باشد به همین منظور است که ۹۰ درصد مزارع گیلان در روستاها قرار دارند.  

وی یکی از سیاست‌های شیلات را توسعه آبزی‌پروری دانست و گفت: اولویت شیلات گیلان توسعه آبزی‌پروری است و مناطق روستایی استان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه آبزی‌پروری دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×