» دسته‌بندی نشده » وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست!

وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست!

مهر ۱۹, ۱۴۰۲ 0۰


سرویس ورزش مشرق – تیم ملی والیبال کشورمان پس از کسب عنوان دهمی لیگ ملت‌ها و نایب قهرمانی در آسیا این نگرانی را بین اهالی این ورزش ایجاد کرد که شاید در بازی‌های آسیایی و خصوصا انتخابی المپیک نتایجی را رقم بزند که خیلی ها از ترکیبِ این تیم با بهروز عطایی انتظارش را داشتند! نتیجه ای که در برزیل رقم خورد تا حرف منتقدان عطایی به کرسی بنشیند.

طعم شیرین قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی البته آنقدرها در کام دوستداران این رشته باقی نماند چرا که این تیم بلافاصله پس از بازگشت از چین در رقابت‌های گروه نخست والیبال انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ با حضور هشت تیم در شهر ریودوژانیرو برزیل شرکت کرد. دیدارهایی که در آن تیم ملی مان تنها مقابل قطر به پیروزی رسید و نتیجه بازی به تیم‌های آلمان، برزیل، ایتالیا، کوبا، جمهوری چک و اوکراین را واگذار کرد!

آنجا بود که عدم کسب نتیجه مورد نظر و پیش بینی شده از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک نگرانی‌ها در رابطه با احتمال حضور تیم والیبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بیشتر کرد!

بهروز عطایی که طی ماه‌های گذشته انتقادات شدیدی از سوی کارشناسان والیبال و پیشکسوتان این رشته متوجهش بود سرانجام در میانه مسابقات و باخت به جمهوری چک با استعفا – که بیشتر شبیه به کناره گیری با دلخوری بود – عطای هدایت تیم ملی والیبال را به لقایش بخشید!

وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست/ این سنگ بزرگ والیبال علامت نزدن است!

همزمان با اوج‌گیری این انتقادات – از نتایج والیبال – محمدرضا داورزنی پس از پایان مسابقات انتخابی المپیک در صحبت با رسانه‌ها اظهاراتی را مطرح کرد که البته مشخص نشد تا چه اندازه صحت دارد! چرا که رئیس فدراسیون والیبال که تا حدود یک ماه دیگر دوره ۴ ساله ریاستش به پایان می‌رسد در شرایطی قول “استخدام یک سرمربی درجه یک خارجی” را به هواداران این رشته داد که هیچ تضمینی در ارتباط با ادامه حضورش در این سمت وجود ندارد. مدیری که به لحاظ سنی هم حرف و حدیث هایی درباره ادامه حضورش در این سمت وجود داشت.

از سوی دیگر فدراسیون والیبال تقریباً ۴ سال پیش نیز تجربه استخدام یک مربی خارجی دیگر در چنین شرایطی را داشتند! «ولادمیر آلکنو» روسی که در فاصله ۶ ماه تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو هدایت بلند قامتان را در دست گرفت، پس از ناکامی در کسب نتایج مورد نظر خیلی ساده اعلام کرد که فرصت کافی برای این کار نداشته و طبق اعلام رییس فدراسیون ما باز هم در شرایطی مشابه به سراغ چنین راهکاری خواهیم رفت!

وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست/ این سنگ بزرگ والیبال علامت نزدن است!

در شرایطی که تیم والیبال کشورمان به رده پانزدهم رنکینگ جهانی سقوط کرده برای رسیدن به المپیک پاریس کار بسیار دشواری را در پیش دارد و تا پایان لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ جهان فرصت دارد تا شاید یکی از ۵ سهمیه باقیمانده جهت ورود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود کند.

فراموش نکنیم بر اساس فرمول فدراسیون جهانی حداقل یکی از این ۵ سهمیه حتماً باید به قاره آفریقا برسد. بنابراین این تعداد به چهار سهمیه تقلیل پیدا می‌کند. ضمن اینکه در همین چهار سهمیه هم تیم‌های ایتالیا، آرژانتین و اسلوانی با توجه به رنکینگ فعلی شان که به ترتیب؛ سوم، ششم و هفتم جهان هستند قطعاً شانس به مراتب بیشتری نسبت به تیم ایران دارند.

با این وصف تیم ملی والیبال مان باید برای گرفتن جایگاه تیم صربستان – که در رده نهم رنکینگ جهانی ایستاده – تلاش بسیار زیادی بکند. جنگیدن با تیم‌های کوبا، هلند، ترکیه و اوکراین که به ترتیب در رنکینگ یازدهم، سیزدهم، چهاردهم و شانزدهم جدول تیم‌های برتر جهان هستند از دیگر دغدغه‌های پیش روی والیبالیست‌های کشورمان است!

نکته مهمتر و بی‌پاسخ این است که اصلاً قرار است چه کسی هدایت تیم والیبال ایران را در دست بگیرد؟ اخبار رسیده از حول و حوش فدراسیون والیبال حاکی از آن است که همین حالا دلال‌ها پاشنه درب فدراسیون والیبال را از جا کنده و به دنبال این هستند تا گزینه خودشان را جای بهروز عطایی بنشانند.

وعده عجیب داورزنی در واپسین روزهای ریاست/ این سنگ بزرگ والیبال علامت نزدن است!

شاید اگر کمی دقیق‌تر به صحبت‌های رئیس فدراسیون والیبال که این روزها به شدت مورد انتقاد است دقت کنیم متوجه می شویم که شاید داورزنی برای خلاص شدن از فشارهای شدید مطبوعات و پیشکسوتان این رشته سراغ این گزینه رفته است تا شاید سر والیبالی ها را تا زمان انتخابات ریاست فدراسیون (اواخر آبان) گرم کند. حال اینکه از قدیم گفته اند سنگ بزرگ علامت نزدن است هرچند که داورزنی پیشتر با به خدمت گیری امثال ولاسکو آرژانتینی یک بار برادری اش را به این رشته اثبات کرده و شاید این بار هم بلوف نزده باشد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×