» آخرین اخبار » یادداشت » تصویر واقعی از رژیم رفتنی!

تصویر واقعی از رژیم رفتنی!

مهر ۱۷, ۱۴۰۲ 0۰


خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ حسام‌الدین برومند: عملیات روز گذشته «طوفان الاقصی» از سوی «مقاومت فلسطین» علیه رژیم غاصب صهیونیستی، یک «شنبه تاریخی» را رقم زد؛ چراکه در تمامی سال‌های اخیرسابقه نداشت که صهیونیست‌ها فقط در چند ساعت اولیه جنگ، بیش از ۲۰۰ کشته بدهند، بیش از هزار نفر زخمی شوند، ده‌ها نفر از آنها به اسارت دربیایند که در میان اسرای صهیونیستی، افسران بلندپایه نظامی هم هستند و بیش از ۵ هزار موشک دریافت کنند و کار به جایی برسد که حتی روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از حضور مبارزان فلسطینی در عمق ۲۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی و حمله پهپادی حماس به نظامیان صهیونیست خبر بدهد. همه این آمارها، آمار منابع صهیونیستی هستند که قطعاً با آمار واقعی فاصله زیادی دارد و زمان، مشخص خواهد کرد چه بلایی بر کودک‌کش‌ها نازل شده است.

در پی این حمله جسورانه و ضرب شست «مقاومت فلسطین»، صحنه‌هایی در اراضی اشغالی خلق شد که گویی سکانسی از صحنه‌های آخر الزمانی است صحنه‌هایی که صهیونیست‌های بزدل و ترسو، بی‌محابا در حال فرار بودند و بیش از همه فرودگاه بن گوریون با هرج و مرجی روبه‌رو شده بود که همه فقط به فرار فکر می‌کردند!
اما درباره این حمله تاریخی مقاومت فلسطین و رمزگشایی از تحولات آینده منطقه چند نکته قابل اعتناست؛
نکته اول، این است که این حمله کوبنده و غافلگیرانه در شرایطی انجام شد که صهیونیست‌ها همواره مدعی اشراف اطلاعاتی بر نوار غزه بوده‌اند ولی صبح شنبه با صدای غرش موشک‌ها از خواب بیدار شدند. از همین روی، رژیم صهیونیستی در وهله نخست، یک شکست بزرگ اطلاعاتی خورده است. تبعات این ضعف فزاینده اطلاعاتی در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده بیش از گذشته عیان و نمایان خواهد شد. اساساً بزرگترین کابوس فعلی اسرائیلی‌ها این است که برنامه بعدی «مقاومت» چیست؟ فردا و فرداهای دیگر چه می‌شود؟ آیا باز هم قرار است صدها یا حتی هزاران کشته و زخمی و اسیر بدهیم؟ در انتظار چند هزار موشک دیگر باید باشیم؟ و ده‌ها سؤال دیگر که فکر و خیال صهیونیست‌ها را ناآرام کرده است.
نکته دوم این است که این حمله مقتدرانه «مقاومت»، معادلات پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم نحس و نجس اسرائیل را برهم زده است. بله؛ آن حکیم فرزانه فرموده بود که قمار عادی‌سازی سراسر باخت است و روی اسب بازنده شرط بندی نباید کرد. همین دیروز شبکه خبری سی‌ان‌ان امریکا اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی، تلاش فزاینده دولت بایدن برای میانجیگری عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را پیچیده کرد.
نکته سوم این است که به اسارت گرفتن مقامات نظامی بلندپایه صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین، صهیونیست‌ها را دچار استیصال کرده است چراکه اسرای صهیونیستی در همان غزه نگه‌داری می‌شوند و دست رژیم اسرائیل برای حمله موشکی به برخی نقاط حساس بسته است و احتمال اینکه به اسرای خودشان حمله‌ور شوند ریسک کار را بالا برده است.
و نکته آخر اینکه قدرت ایدئولوژیک و تکنولوژیک «مقاومت»، کابوس زوال رژیم صهیونیستی را تشدید کرده و این در حالی است که هنوز هزاران موشک نقطه‌زن مقاومت مورد استفاده قرار نگرفته است.
نظم جدید جهانی با همه اما و اگرها و سناریوهای پیچیده، یک ضلع قدرتمند به نام «مقاومت» خواهد داشت که همین طور که موازنه قوا را در منطقه به نفع جهان اسلام رقم زد؛ می‌تواند معادلات جدیدی خلق کند. آینده روشن است و چیزی تا رسیدن به قله نمانده است.




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×