» آخرین اخبار » گیلان » فرمانده مرزبانی بندرانزلی معارفه شد

فرمانده مرزبانی بندرانزلی معارفه شد

شهریور ۱۱, ۱۴۰۲ 1۰


به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سرهنگ اصغر بازگیر فرمانده مرزبانی گیلان ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده جدید دریابانی شهرستان بندرانزلی، با اشاره به چالش‌های مختلف استان گیلان ازجمله پس‌رفت آب دریای خزر اظهار کرد: این پس‌رفت دلایل متعددی دارد که کارشناسان معتقدند یکی از دلایل آن شرایط آب و هوایی منطقه است.

به گفته فرمانده مرزبانی گیلان، بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که آب رودخانه‌های منتهی به دریای خزر مانند ولگا که ۸۰ درصد ورودی آب دریای خزر را تامین می ‌کند با سدسازی‌های متعدد کاهش یافته است.

بازگیر با اذعان به اینکه تداوم  پس‌رفت دریای خزر با این سرعت عواقب ناخوشایندی را برای کشورهای حاشیه دریای خزر به همراه دارد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی ۲۰ سال گذشته ده‌ها سد بر روی رود ولگا احداث شده و چندین سد دیگر نیز یا مطالعات آنها انجام شده و یا عملیات اجرایی‌شان در حال انجام است.

وی با اشاره به مخاطرات کاهش تراز آب دریای خزر بیان کرد: با کاهش تراز آب دریای خزر فعالیت های صید و صیادی، زیست بوم‌ها و اکولوژی منطقه با توجه به شوری آب این دریاچه با مخاطراتی همراه خواهد شد که با توجه به تجربه دریاچه ارومیه باید در این زمینه راهکار اساسی از سوی کشورهای مشترک المنافع در این دریا در دستور کار قرار گیرد.

مرزبانان آبروی انقلاب‌اند

محمد پورخوش سعادت فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز در این مراسم یکی از مهمترین مؤلفه‌های هر کشوری را حفاظت و صیانت از مرزهای آن کشور دانست و اظهار کرد: اقتدار و عزت هر کشوری در مرزهای آن کشور است و اگر مرزها امن باشند طبیعی است آن کشور می‌تواند در آرامش و امنیت زندگی کند.

وی با بیان اینکه اگر مرزها امن نباشند امنیت  نظام و کشور مختل خواهد شد، افزود: سربازانی که در این مرزها تلاش می‌کنند آبروی انقلاب هستند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه مرزبانی طی سالیان اخیر شهدای زیادی را تقدیم ایران اسلامی کرده گفت: اگر زحمات این جان برکفان نبود اکنون ما امنیت لازم را نداشتیم.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته افزود: دشمن در نقشه‌ای بزرگ به دنبال تجزیه کشورماست و این نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی است که برای آن پول خرج کرده و برنامه ریزی می کنند.

به گفته پورخوش سعادت، مشکلات اقتصادی مردم باید به نحو شایسته برطرف و برای آن چاره اندیشی شود؛ در عین آنکه باید چشم ما به دشمن بوده و حرکات آنها را رصد کنیم.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش‌های سرهنگ اسماعیل خودخروج، مهدی عسگری به عنوان فرمانده جدید پایگاه دریابانی بندرانزلی منصوب و خودخروج نیز به جانشینی مرزبانی استان گیلان منصوب شد.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×