» آخرین اخبار » یادداشت » اصل مسأله فراتر از ثابتی و صفارهرندی است!

اصل مسأله فراتر از ثابتی و صفارهرندی است!

شهریور ۷, ۱۴۰۲ 0۰


خبرگزاری فارس ـ مهدی جهان‌تیغی: جوسازی که علیه امیرحسین ثابتی و سجاد صفار هرندی درباره تدریس‌شان در دانشگاه شریف ساخته و اجرایی شد، صرفا مواجهه با دو نیروی منتسب به جریان انقلابی از طرف جریان غربگرا و اصلاح‌طلب نیست، بلکه خبر از نشانه‌های بزرگتر می‌دهد، بخوانید:

۱- حرف آخر را باید اول زد، جریان سکولارهای سیاسی و تسلیم‌شدگان علوم انسانی غربی که در یک کلام آن‌ها را باید دیکتاتورهای با نقاب آزادی‌خواهی نامید، پشت پرده جوسازی اخیر بودند و کافیست جریان‌شناسی رسانه‌های موج‌آفرین در این زمینه را بدانید.

۲- مهمترین سؤال این است که چرا جریان سکولارهای سیاسی، جریان علوم انسانی غربگرا، اصلاح‌طلبان و غربگرایان سیاسی تاکنون اینقدر نگران ساعت درس انقلاب در دانشگاه‌های مهمی مثل شریف نبوده؟! واقعیتش این است که با افزایش کمّی و کیفی قرائت‌کنندگان انقلابی از درس انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مشکل دارند و موضوع دانشگاه شریف تنها یک بهانه است! وگرنه همین حریانات با تدریس قرائت‌های اعتدالی، اصلاح‌طلبی و غربگرایی از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مشکل خاصی ندارند، بلکه اگر بتوانند زمینه تدریس هم فرآهم می‌کنند. همین امروز بگویند ظریف، زیباکلام و امثالهم برای تدریس به دانشگاه شریف می‌روند، برایشان کف و سوت هم می‌زنند. بنابراین این جریان تمامیت‌خواه از افزایش کمّی و کیفی تدریس انقلابی واحد درسی انقلاب ناراحت هست و آن را پنهان هم نکرد! علت دقیق‌تر این ناراحتی و عصبانیت را بسیاری از اساتید و دانشجویان ارزشی می‌دانند که چگونه برخی به ظاهر اساتید در همین سال‌های پر حادثه انقلاب نه تنها تدریس در برخی دانشگاه‌‌ها نمی‌کردند، بلکه بالعکس در همان ساعت درس انقلاب اسلامی، علیه انقلاب تدریس می‌کردند.

۳- میزان نفوذ جریان غربگرایی و رفتار دیکتاتوری آن‌ها در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی دقیقا همینجا و در این بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهد که حتی حاضر نیستند درس انقلاب نیز در اختیار تعداد بیشتری از معتقدین به انقلاب در دانشگاه‌ها و غیر از سلیقه‌ها آن‌ها قرار بگیرد! و جسورانه عربده می‌کشند که قرائت و تحلیل از انقلاب را هم ما و دوستان ما باید بگویند! البته در مظلومیت انقلاب اسلامی همین قدر بس که عمده قرائت، روایت و تحلیلش را در برخی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی کسانی غیر معتقد، سالیان متمادی در اختیار داشته‌اند.

۴- اگر دانشگاه شریف جای نخبگان علمی است، حق درس انقلاب اسلامی هم هست که نخبگان معتقد این حوزه آن را تدریس کنند و به عنوان یک واحد درس عمومی و معمولی دیده نشود و حق آن کامل‌تر از قبل ادا شود. روایت انقلاب را باید اهل زیست و سیر کردن با انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بگویند وگرنه محتوای غیر از انقلاب اسلامی به دانشجویان مشتاق، ارائه خواهد شد و این ظلمی آشکار به نخبگان جوان کشور است که باید حقیقت را درباره بزرگترین انقلاب مردمی جهان و تاریخ کشورشان بشنوند.

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×