» آخرین اخبار » گیلان » مهمترین چالش‌های نیروی انتظامی از زبان سردار رضایی

مهمترین چالش‌های نیروی انتظامی از زبان سردار رضایی

مرداد ۹, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور  پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان در دفتر امام جمعه رشت نیز در این دیدار با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم با اشاره به توطئه‌های دشمن برای ایجاد ناامنی ایام محرم اظهار کرد: به لطف پروردگار و با اشرافیت کامل و دقیق پلیس، تمامی فتنه‌ها و توطئه‌ها توسط متولیان نظم و امنیت در نطفه خنثی شد.

وی در ادامه با اشاره به پایین آمدن میزان جرایم در ایام محرم به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: مجموعه انتظامی روزانه در سطح کشور بیش از ۱۰۷ هزار مأموریت انجام می‌دهد که تمامی دستاوردهای آن به واسطه تلاش بی‌وقفه کارکنان خدوم آن به ارمغان آمده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور به شهادت بیش از ۱۰ نفر از کارکنان پلیس در روزهای اخیر نیز اشاره کرد و افزود: هر کدام از شهدا در سطح کشور، سرمایه‌ای عظیم برای مجموعه انتظامی هستند.

این مقام ارشد انتظامی مردم گیلان را فهیم، با فرهنگ و ولایت‌مدار برشمرد و تصریح کرد: مردم عزیز گیلان دغدغه‌هایی در زمینه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی دارند که این مسئله باید به عنوان یکی از درخواست‌های جدی آحاد جامعه همواره در دستور کار پلیس استان قرار داشته باشد.

رضایی استان گیلان را یکی از برترین استان‌ها در زمینه مدیریت جهادی و برخورد با انواع جرم دانست و افزود: آرامش و امنیت، مهمترین مطالبه مردم است و مجموعه انتظامی گیلان بیش از آنچه که در توان داشته به صحنه آمده و با قدرت در تمام عرصه‌های اجتماعی حضور یافته است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور فرآیند طولانی اطاله دادرسی و عدم تناسب هزینه جرم با جرایم ارتکابی را از مهمترین دغدغه‌ها دانست که مجموعه انتظامی و آحاد مردم با آن مواجهه هستند.

وی با درخواست از نماینده ولی فقیه و مراجع قانونی در افزایش هزینه ارتکاب جرم بیان کرد: سلاح غیرمجاز و استفاده از آن، یکی از مشکلاتی است که متأسفانه آمار آن در کشور با افزایش رو به رو بوده و پیگیری و برخورد با آن عزمی جدی و همگانی را طلب می‌کند.

وی  گیلان را استانی مستعد با مسؤولانی وظیفه شناس دانست و افزود: جلب رضایت خداوند در راستای جلب رضایت مردم است که باید با همتی مضاعف این مسئله مهم را در تمامی عرصه‌ها فراهم کرد.

 نیروی انتظامی جزو مظلو‌م‌ترین نیروها است

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز با بیان اینکه اقتدار و آرامش کشور و مرزها را مدیون تلاش‌های انتظامی و مرزبانی هستیم، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) نیروی انتظامی جزو مظلو‌م‌ترین نیروها است.

وی با بیان اینکه فرمانبری خوب نیروهای مسلح به ویژه مجموعه انتظامی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باعث این امنیت مطلوب در کشور شده است، افزود: اقتدار آفرینی نیروهای مسلح کشور را مدیون تدابیر فرمانده کل قوا هستیم زیرا با رهبری داهیانه خود همه توطئه های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نیروی انتظامی محبوب بود و اقتدار این مجموعه در اغتشاشات اخیر این نیروی خدوم را محبوب‌تر هم کرد، گفت: بسیاری از فتنه‌های دشمنان انقلاب اسلامی با جانفشانی کارکنان انتظامی و مرزبانی در مرزها و در اقصی نقاط کشور نقش برآب شد و از بروز بسیاری از ناامنی‌ها در کشور جلوگیری به عمل آمد.

فلاحتی با اشاره به اینکه در آشوب‌های اخیر دشمن فهمید که باید به نیروی انتظامی حمله کند، افزود: علت حمله دشمن به پلیس به خاطر اقدامات و عملکرد این مجموعه و دلدادگی به میهن و رهبر است.

وی رمز ماندگاری و قدرت ایران اسلامی در کشور و در دنیا را مرهون فرمانبرداری، هوشمندی و اقتدار نیروهای مسلح دانست و گفت: امروز نیروهای مسلح کشور در اوج اقتدار و قدرت هستند و باید در برخورد با هنجارشکنان برخورد سلبی همزمان با برخورد ایجابی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه برخی از مطالبات مردم به حق است و باید در مدیریت دستگاه‌ها مطالبات به حق مردم نهادینه شود، افزود: در جبهه انقلاب باید همه دستگاه‌ها و نهادها در اجرای یک طرح به همدیگر کمک کنند.

پایان پیام/۱۳۰۱




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×