» آخرین اخبار » یادداشت » ممد نبودی ببینی …

ممد نبودی ببینی …

مرداد ۴, ۱۴۰۲ 0۰


فارس‌پلاس؛ علی شعبانی در یادداشتی نوشت: غلام کویتی‌پور، مداحی که در دوران دفاع مقدس با چند مداحی درباره دفاع مقدس و شهدا، توجه مردم را به خود جلب کرده بود، این روزها برای گروه‌های متضاد با اهداف و آرمان شهدا می‌خواند.

روزی با موسیقی رپ و همخوانی با دختری ۱۳ ساله جنجال به پا می‌کند و این طور ابراز پشیمانی از انقلاب می‌کند: «حیف دیگه ورق برگشت، دیگه نمیشه به عقب برگشت» و روزی با شعری تند علیه نظام و انقلاب و با ترویج غم و غصه و ناامیدی و تهمت‌هایی نظیر کشتن و زدن و … به نظام فاصله خود را با همه خوبی‌هایش بیشتر می‌کند.

 و حالا آن قدر سازندگان اثر اخیرش در آستانه محرم وقاحت به خرج می‌دهند که برعکس انتظاری که از یک مداح در ایام محرم می‌رود با یک موسیقی تند به همه چیز می‌پردازد جز به محرم و سیدالشهدا(ع).

خیلی غم‌انگیز است آن کسی که در فراغ فرمانده شهید سپاه خرمشهر(محمد جهان آرا) سرود «ممد نبودی» را می‌خواند حالا به قافله دشمنان شهیدان پناه آورده است و دوستانش را به شریک غافله (دزدی)، داغون بودن حال همه، تشبیه زندگی به میدان جنگ و زدن بر سر مادران و حفظ قدرت با هر هزینه‌ای و … می‌خواند.

اثر اخیر کویتی پور با نام رئیس با دیالوگ زنده‌یاد خسرو شکیبایی شروع می‌شود و در آن دیالوگ خسرو شکیبایی که نقش یک بی‌دین و مشروب خور را داشته خطاب به جوان مذهبی فیلم علیه مقدسات و مذهبی‌ها سخن می‌گوید و در این ترانه بدون اشاره به پیشینه این دیالوگ کمال سوءاستفاده و مغالطه را به طرز خیانتکارانه‌ای انجام می‌دهند.

انتخاب این قطعه از مرحوم شکیبایی ظلم به این هنرمند و ظلم به تهیه‌کننده و کارگردان و ظلم به مردم است  و بدون در نظر گرفتن فضای فیلم و دیالوگ، دنبال فریب شنونده موسیقی هستند.

کاش آنها که با کویتی‌پور رفاقت و یا ارتباطی دارند به داد او برسند و برایش بخوانند که:

ممد نبودی ببینی کویتی‌پور پا روی خونت گذاشته

ممد نبودی ببینی داش غلام حالش خیلی خرابه

ممد نبودی ببینی دیگه «ممد نبودی» رو نمی‌خونه

ممد نبودی ببینی با دختری آهنگ رپ مشترک می‌خونه

ممد نبودی ببینی بدجوری راه خرمشهر را گم کرده

ممد نبودی ببینی به جای یاران چه غریبانه ، تو جبهه دشمن داره می‌خونه

پایان پیام/ت

 




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×