» دسته‌بندی نشده » نخستین روز سفر سرلشکر باقری به آذربایجان شرقی چگونه گذشت؟

نخستین روز سفر سرلشکر باقری به آذربایجان شرقی چگونه گذشت؟

تیر ۲۶, ۱۴۰۲ 1۰


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هدف بازدید از یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان آذربایجان شرقی در راس هیأت عالی رتبه نظامی وارد تبریز شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و هیئت همراه با حضور در پایگاه شهید فکوری تبریز، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و نمایشگاه توانمندی‌های پایگاه شهید فکوری، توان رزمی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

در این بازدید، امیر خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی و جمعی از معاونان ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را همراهی کردند.

 

 

سرلشکر باقری در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا را شاکرم که فرصتی شد تا در استان آذربایجان شرقی حضور پیدا کنم، اهداف سفر خود را ارزیابی واحد‌های نیروهای مسلح  مستقر در این استان عنوان کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: طبق بررسی‌های قبلی، وضعیت استان از نظر امنیتی در شرایط مناسب و مطلوبی است و مرزها در امنیت قرار دارد.

 

 

توان مجموعه «سهند» برای ساخت قطعات کاربردی نیروی هوایی ارتش

امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه بازدید سرلشکر باقری از نمایشگاه توانمندی های پایگاه شهید فکوری تبریز گفت: با افتخار دو دوره چهارساله در تبریز خدمت کردم و به توانایی‌های دلیرمردان نیروی هوایی ارتش اعتقاد دارم.

وی با تاکید بر پشتکار و اراده کارکنان ارتش در حوزه‌های مختلف، افزود: فرزندان ارتشی در مجموعه سهند پایگاه هوایی توانسته‌اند قطعات نیروگاهی را با دانش متخصصین نیروی هوایی و خودکفایی در ساخت تجهیرات، آمادگی این نیروی الهی را ارتقاء دهند.

 

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش به اقدامات اورهال در پایگاه شهید فکوری اشاره کرده و گفت: وطن پرستی آذری‌ها زبانزد است و کارکنان نیروی هوایی ارتش در آذربایجان شرقی، سربازان انقلاب هستند.

 

 

گفتنی است؛‌ قرارگاه عملیاتی عاشورا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان نیروی زمینی ارتش،‌ لشکر عملیاتی ۳۱ عاشورا، سپاه عاشورا، پایگاه دوم شکاری شهید فکوری، منطقه پدافند هوایی شمالغرب،‌ تیپ ۲۵ نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش و فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی جزو رده‌های نیروهای مسلح در استان آذربایجان شرقی هستند.

 

 

بازدید میدانی سرلشکر باقری از تیپ ۲۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سفر خود به تبریز با حضور در تیپ مخصوص ۲۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش مستقر در تبریز رزم عملیاتی این نیرو را مورد ارزیابی قرار داد.

با توجه به تجربیات جنگ های اخیر و تغییر ماهیت جنگ ها، لزوم پاسخگویی سریع، قاطع و با دقت و بدون خطا به تهدیدات از محورهای رزمایش امروز بود.

در این رزم عملیاتی مولفه یک‌گلوله یک هدف، پاکسازی ساختمان، هلی برن، مشق عملیات سریع، رهایی گروگان، تازش موتوری و جنگ تن به تن مورد ارزیابی سرلشکر باقری قرار گرفت.

 

 

فرمانده کل ارتش:‌ تهدیدات دشمن پیچیده شده است

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش حاشیه بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از رزم عملیاتی تیپ مخصوص ۲۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش گفت: یگان های عملیاتی از روحیه و آمادگی بالایی برخوردار هستند. اما، به این راضی نیستیم و هر لحظه در حال ارتقای توانمندی های خود هستیم.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی تهدیدات دشمن، همواره آمادگی خود را بالا می بریم و امیدواریم با ارزیابی های امروز به نتایج مطلوبی برسیم.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: سابقه نیروهای مسلح در طول انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس و دفاع از حرم درخشان است و توان خود را به رخ دشمنان کشیده ایم. آنچه که در آینده اتفاق می افتد، نیروهای مسلح ما در گذشته به خوبی نشان داده‌اند.

 

 

بازدید سرلشکر باقری از پدافند هوایی شمال غرب

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش مستقر در تبریز از منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب ارتش بازدید کرد و در جریان این بازدید گفت: منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب ارتش مأموریت دفاع مؤثر، مستمر و پایدار از آسمان کشور جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

وی افزود: مأموریت‌های این منطقه با بهره‌گیری از کلیه سامانه‌های پدافند هوایی، موشکی و راداری ارتش و سپاه و تجهیزات پدافندی سایر نیرو‌ها در بالاترین سطح انجام می‌شود.

همچنین، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش گفت: ایستگاه رادار تبریز، سامانه‌های موشکی استقراریافته، رادار‌های ثابت و تاکتیکی، سایت‌های جمع‌آوری و اطلاعات و سامانه‌های جنگالی مورد بازدید و ارزیابی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفت. مرزبانان آسمان ایران در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و پاسخ محکمی به هرگونه تجاوز خواهند داد.

 

 

سرلشکر باقری:‌ ارزیابی امنیتی آذربایجان شرقی در سطح مطلوب است

سرلشکر محمد باقری در حاشیه سفر به آذربایجان شرقی با امید بخش توصیف کردن اقدامات امنیتی در آذربایجان شرقی تصریح کرد: سطح امنیت در استان آذربایجان شرقی قابل قبول بوده و در حوزه کشفیات جرم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: اقدامات فراجا در تامین امنیت پایدار در مسیر پیشرفت است، فرآیندهای جدید و توسعه یافتگی جرم، کار پلیس را سخت کرده اما استفاده از فناوری‌های جدید، هوشمندی پلیس را ارتقا بخشیده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همکاری ارگان ها با فراجا در تامین امنیت پایدار گفت: ارزیابی امنیتی استان در سطح مطلوبی بوده و آرامش در مرزها برقرار است.

سرلشکر باقری با اشاره به حضور تیم های متعدد ارزیاب از ستادکل نیروهای در استان گفت: واحد‌های نظامی و انتظامی مستقر در استان از نظر میزان آمادگی بررسی شدند و شاهد نتایج امیدوار کننده در حوزه امنیتی هستیم.

همچنین،‌ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از نمایشگاه دستاوردهای فراجا آذربایجان شرقی در حوزه های کشف جرم، اشراف اطلاعاتی فضای مجازی، فناوری اطلاعات، فرهنگی و پژوهشی، پلیس هوشمند و پیشگیری بازدید بعمل آورده و در جریان اقدامات این حوزه ها قرار گرفت.

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×