» آخرین اخبار » گیلان » کمبود نیروهای آموزش و پرورش در شهرستان‌های گیلان شناسایی شود

کمبود نیروهای آموزش و پرورش در شهرستان‌های گیلان شناسایی شود

تیر ۲۱, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نقش بسیار مهمی در تربیت مدیران آینده کشور دارد، اظهار کرد: اهمیت دانشگاه فرهنگیان در جامعه بر هیچ فردی پوشیده نیست زیرا این دانشگاه مدیران و آیندگان کشور را تربیت می‌کند.

وی با اشاره به عدم کادرسازی در دانشگاه فرهنگیان در چندسال گذشته، گفت: در دهه گذشته در دانشگاه فرهنگیان کادر و نیروسازی نشده و هیچگونه نخبه پروری در دانشگاه فرهنگیان شکل نگرفت اما دولت سیزدهم بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین اقدامات خوبی را انجام داده است.

استاندار گیلان با تأکید بر تربیت معلم در حوزه‌های علمی و فرهنگی، بیان کرد: در تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان باید به رشد فکری، علمی، فرهنگی و روحی دانشجو در این دانشگاه توجه شود زیرا دشمن در تلاش برای نفوذ فرهنگی در کشور است.

عباسی با ابراز خرسندی از استقبال دانشجویان از حضور در دانشگاه فرهنگیان، افزود: اکنون دانشگاه فرهنگیان و معلم شدن به انتخاب نخست کنکوری‌ها در رشته‌های مختلف مبدل شده که این امر نشان دهنده اهمیت جایگاه معلمی در کشور است.

وی یکی از نیازها در دانشگاه فرهنگیان را فراهم آوردن شرایط رفاهی مناسب برای معلمین دانست و تصریح کرد: معلمین یکی از اقشار تأثیرگذار و مهم در کشور هستند که باید با آرامش به تربیت نیروهای در طرار انقلاب اسلامی بپردازند از این رو باید شرایط رفاهی مناسب را برای معلمین فراهم کرده و انگیزه را برای قشر معلم را افزایش دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در توسعه و افزایش زیر ساخت‌ها در دانشگاه فرهنگیان نباید جزیره‌ای عمل شود، گفت: سرانه آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گیلان باید افزایش پیدا کند و دولت سیزدهم از همه ظرفیت خود استفاده خواهد کرد و حتی از طریق مولدسازی به این دانشگاه کمک می‌کنیم تا یک جای مناسب در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گیرد.

عباسی، سرمایه‌گذاری در نظام آموزشی را در واقع تربیت نیروهای آموزشی علمی و در طرار انقلاب اسلامی برای اداره کشور دانست و گفت: بدون شک هرچه در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان سرمایه‌گذاری شود به اداره بهتر کشور در آینده کمک می‌کند.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، افزود: در چند سال اخیر با کمبود نیرو در آموزش و پرورش مواجه شدیم، لذا در تلاشیم تا از تمامی ظرفیت و بر اساس سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب اسلامی یه تربیت نیرو در دانشگاه فرهنگیان بپردازیم.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه توسعه کیفیت و فضای آموزشی در این استان، تصریح کرد: مسئله فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان و کیفیت آموزش باید مورد توجه قرار گیرد و در همین خصوص دولت سیزدهم برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارد لذا در کوتاه مدت در تلاشیم تا برای ماه مهر میزان جذب دانشجو در دانشگاه را افزایش دهیم.

عباسی با بیان اینکه باید میزان معلم در تمامی شهرستان‌های گیلان مشخص و بر همان اساس دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب کرد، گفت: در شهرستان‌های فومن و رودسر دو مجموعه علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و بر همین اساس باید دانشجویان غرب استان در دانشگاه فومن و دانشجویان شرق گیلان در دانشگاه فرهنگیان واحد رودسر مشغول به تحصیل شوند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×