» دسته‌بندی نشده » موضع گیری چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی عراق درباره مطالبه گازی ایران

موضع گیری چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی عراق درباره مطالبه گازی ایران

تیر ۱۸, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، چارچوب هماهنگی گروههای سیاسی شیعی عراق به موضوع واردات گاز از ایران واکنش نشان داد.

چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی عراق معروف به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، امروز (یکشنبه، ۹ جولای)، طی بیانیه‌ای از دولت عراق خواست برای واداشتن آمریکا به آزادسازی فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز اقدام کند.

بر اساس این گزارش، چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه از دولت عراق خواست که برای واداشتن آمریکا به آزادسازی فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز اقدامی به عمل آورد.

در بیانیه رسمی چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه که امروز (یکشنبه ۹ ژوئیه) منتشر شده آمده است: موضوع برق و کاهش تأمین آن در شرایط دشوار جوی و گرمای شدید هوا فشار شدیدی را بر شهروندان عراقی وارد کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است: چارچوب هماهنگی پس از بررسی و پیگیری این موضوع، از دولت عراق می‌خواهد که از طریق وزارت خارجه با طرف آمریکایی تماس بگیرد و دولت آمریکا را به آزاد کردن فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز به عراق وادار کند و مانع از استفاده سیاسی از این پرونده شود که بر معیشت شهروندان عراقی تأثیر منفی دارد.

لازم به ذکر است که متئو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه پنجم تیرماه مدعی شده بود، نزدیک به سه میلیارد دلار بدهی عراق به ایران تنها برای مبادلات در زمینه بشردوستانه و موارد خارج از تحریم‌ها قابل استفاده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×