» دسته‌بندی نشده » مسئولان باید منافع مردم را در نظر بگیرند/ دغدغه عمومی برای شاهوار

مسئولان باید منافع مردم را در نظر بگیرند/ دغدغه عمومی برای شاهوار

تیر ۱۶, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن بیان اینکه هنگامی که معدن بوکسیت تاش در شاهوار هزاران میلیارد تومان سودآوری برای شرکت آلومینای جاجرم داشت آیا نفعی شامل حال مردم روستاها و شهرهای شهرستان شده است؟ بیان کرد: روز اول که مجوزها صادر می‌شد کسی از صاحب خانه اجازه‌ای نگرفت.

وی با بیان اینکه هر از گاهی مسائلی درباره شاهوار مطرح و مدام از ما پیرامون این موضوع نظرخواهی می‌شود، ابراز کرد: ما شفاف اعلام می‌کنیم که وقتی مجوز معدن بوکسیت تاش صادر می‌شد کسی از امام جمعه اجازه‌ای نگرفت که حالا امروز برخی می‌گویند که امام جمعه و روحانیت چه می‌کند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به صحبت‌های برخی مسئولان که اعلام کرده بودند روحانیت می‌تواند پیرامون شاهوار برای مردم توجیهاتی را بیاورد، افزود: وقتی میلیارد میلیارد سود از معدن بوکسیت تاش می‌شد شما نیامدید معذرت خواهی کنید که ما مردم را توجیه کنیم اما حالا چرا توپ را در زمین روحانیت می‌اندازید که ما با مردم صحبت کنیم؟

امینی با بیان اینکه برخی می‌خواهند روحانیت و مردم را مقابل هم قرار دهند، آیا این خدمت به دین و انقلاب است؟ گفت: نه مجوز معدن را ما روحانیت صادر کرده‌ایم و نه تعطیل کردن آن را ما کردیم.

وی گفت: جایی اگر معدنی به مصالح نظام ضربه بزند ما کنار مردم خواهیم بود لذا می‌گوئیم خوب نیست که این مسئله کش‌دار شود ما به رئیس جمهور فعلی در روزهای آخری که رئیس قوه قضائیه بود نیز عرض کردیم که این مسئله را باید حل کرد تا این میزان ما آسیب نبینیم.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نباید این میزان با اعصاب مردم بازی کرد، گفت: این مسئله را باید مرکزیت مدیریت کشور حل کند و مصالح مردم را در نظر بگیرند و ما هم وجه المصالح منافع دیگران قرار ندهند ما خودمان می‌دانیم که چه بگوییم و چطور بگوییم.

امینی در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به روز مالیات، گفت: درست است که بخشی از هزینه‌های کشور از مالیات تأمین می‌شود اما باید این موضوع هم مد نظر مسئولان کشورمان باشد که مالیات‌ها نباید بر تولیدگران و مردم ما آسیب و فشار وارد سازد.

وی در ادامه به تجاوز اسرائیل به اردوگاه فلسطینی‌ها اشاره کرد و تاکید داشت: این اردوگاه برای مردم فلسطین حکم خانه موقتی را دارد که حتی زیرساخت‌های لازم برای زندگی عادی مانند برق و آب را هم ندارد اما بازهم شاهد بودیم که اسرائیل دست به تجاوزکاری می‌زند.

امام جمعه شاهرود عید غدیر را نیز گرامی داشت و با تقدیر از کسانی که پویش‌هایی مانند اطعام غدیر، کمک به نیازمندان، اکرام سادات و همچنین جشن کیلومتری را ترتیب داده‌اند، بیان داشت: اهل سنت در عید قربان سه روز تعطیلی اعلام می‌کنند و لذا باید در موضوع غدیر ما نیز جشن‌ها را گسترده‌تر برگزار کنیم همچنین باید امروز حقایق غدیر را برای مردم بیان ساخت.

امینی همچنین خواستار توجه مسئولان به تأمین آب پایدار برای شاهرود شد و گفت: سال‌ها است که فاضلاب در این شهرستان نیمه کاره باقی مانده و تنها ۲۰ درصد آن اجرایی شده است از سوی دیگر مسئولان باید برای تأمین آب پایدار برای شهرستان شاهرود دقت نظر بیشتری داشته باشند.

به گزارش مهر، اشاره امینی در خصوص شاهوار، به فشار برخی گروه‌ها و مسئولان برای صحبت امام جمعه با مردم در خصوص شاهوار است در حالی که به زعم امام جمعه شاهرود چطور زمانی که این معدن مجوز می‌گرفت کسی نظرات روحانیان را نخواست و امروز که تخریب‌ها اعتراض مردم را به دنبال داشته به یکباره برخی افراد به یاد روحانیت افتاده‌اند از سوی دیگر امام جمعه و امام جمعه موقت شاهرود از روز ابتدا پای منابع مردم شهرستان شاهرود ایستاده و اعلام کردند که تخریب‌ها در شاهوار گسترده است حتی امام جمعه شاهرود روز قبل در جمع مطالبه گران اعلام کرده بود که ما متخصص معدن نیستیم اما معدن هم کم ندیده‌ایم در شاهوار اتوبان و میدان درست کرده‌اند و بی‌رحمانه به جان طبیعت افتاده‌اند. در نهایت باید گفت مطالبه مردم شاهرود و استان سمنان جز تعطیلی کامل معدن چیز دیگری نیست.

امینی روز گذشته نیز درباره بوکسیت شاهوار صحبت‌هایی را بی پرده مطرح کرده بود که در لینک زیر می‌توانید آن را بخوانید: بوکسیت از طلا هم باشد نمی‌خواهیم / برخورد بی رحمانه با محیط زیست



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×