» دسته‌بندی نشده » روابط میان عراق و ایران قوی است

روابط میان عراق و ایران قوی است

تیر ۱۴, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق روز چهارشنبه در دفترش از علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.

العامری در این دیدار، به نقش حمایتی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و عراق و به ویژه نقش فرمانده شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد.

وی گفت: پایداری مردم ایران در برابر تمامی توطئه های خارجی، یکی از مهم ترین عوامل پیروزی موفقیت جمهوری اسلامی است. روابط دوجانبه میان عراق و ایران قوی است و برای تعمیق این روابط از طریق مسیرهای دیپلماتیک تلاش می کنیم.

باقری کنی نیز به اهمیت روابط ایران و عراق و نقش آن در ثبات منطقه و اطمینان بخشی به کشورهای همسایه درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اشاره کرد.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت های سیاست خارجی ایران، تقویت روابط با کشورهای منطقه است. جمهوی اسلامی همواره حامی عراق بوده و هست و با تمامی هم پیمانان و دوستانش نیز همین گونه خواهد بود.

همچنین باقری کنی دیداری با همام حمودی رئیس مجلس اعلای عراق داشت.

طرفین درباره روابط دو کشور و راههای توسعه آن مطابق با چشم انداز نوین و تحولات عرصه بین الملل تاکید و آنرا تقویت کننده منافع مشترک و بسط ثبات در منطقه قلمداد کردند.

رئیس مجلس اعلای عراق گفت: عراق شاهد ثبات ملموسی است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×